Gå til innhold

Ps vita minnekort spørsmål

Gjest Bruker-292501

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har enda ikke sett 64GB her til lands dessverre. Selv kjøpte jeg 32GB da konsollen først kom. Har kikket litt etter 64GB selv, men nada.

Er tragisk av Sony og ikke bruke en allerede etablert standard, men skjønner jo at de skal tjene på salget.

Lenke til kommentar

Det er nok for å begrense piratvirksomhet. Selger de proprietære minnekort kan de jo styre dette bedre selv. Nå har de vel innsett at Vitaen floppa så prisene reflekterer mer produksjonskostnaden. Sony har alltid vært sære med sine proprietære formater. SD, thank you very much, som på kameraene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvis man jeg da skulle ha kjøpt det 700 eller noe 64 gb minnekortet fra ebay eller amazon uk ville jeg fått alt det ekstra porto greiene man bruker å få når man kjøper for over 350? ser det står free international shipping men vet ikke om det betyr noe?

Lenke til kommentar

Det er nok for å begrense piratvirksomhet. Selger de proprietære minnekort kan de jo styre dette bedre selv. Nå har de vel innsett at Vitaen floppa så prisene reflekterer mer produksjonskostnaden. Sony har alltid vært sære med sine proprietære formater. SD, thank you very much, som på kameraene.

Tror ikke det er piratkopiering som er hovedprioriteringen til Sony. PSVita har jo vist seg å være ganske sikker mot å kunne kjøre usignert kode.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvis man jeg da skulle ha kjøpt det 700 eller noe 64 gb minnekortet fra ebay eller amazon uk ville jeg fått alt det ekstra porto greiene man bruker å få når man kjøper for over 350? ser det står free international shipping men vet ikke om det betyr noe?

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Noen som vet?

Du må ihvertfall ut med moms (25%), et tollgebyr/ ekspedisjon post gebyr kan forekomme. 

tollkalkulatoren sier at varen er tollfri, men du må betale 25% i merveavgift.

Det er jo sånn at ps vita 64 gb minnekortet er kun utgitt i japan, og det finnes jo mange kopier ute på nettet. Skal du kjøpe (etter eget research- jeg har selv tenkt å kjøpe et minnekort til min ps vita)  et 64gb ps vita minnekort, vil jeg ha importert det fra japan eller som har koden PCH-Z641J. 

Om jeg skulle importere minnekortet ville jeg ha valgt en selger fra Japan/Hong Kong enn fra statene.. Et tollgebyr kan forekomme for å dekke den norske fraktprisen, det er jo slik at frakten koster noe helt annet i Asia enn i Norge- for at dette skal gå opp i opp legger staten/posten på tollgebyr..

Jeg ville tatt kontakt med tollvesenet og spurt dem om hva den endelige tolla blir på, varen i seg selv er ikke større enn en a2 konvolutt ;)

-K

___

Edit 13.06.15:

64GB ps vita minnekort er offisielt i Japan

Endret av Kj3tll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...