oslojenta98 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Hei Jeg har tentamen i engelsk i morgen, og temaet er "The power of language." Har noen innspill eller ideer til oppgaver som kan komme? Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 retorikk? altså talekunster for å manipulere folk, eks. det Hitler drev med Lenke til kommentar
oslojenta98 Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 retorikk? altså talekunster for å manipulere folk, eks. det Hitler drev med Tusen takk! Lenke til kommentar
( ) Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Hitler er et eksempel, Churchill og Roosevelt er to andre. Alle politikere forsøker å bruke retorikkens kunst i sin virksomhet. Men det som evt. kan være en god illustrasjon er å analysere gode og dårlige talere for å vise hvordan de gode gjør det riktig... Men hva slags oppgaver som kan komme i en tentamen hvor jeg ikke engang har fått vite skoleslag og nivå - vel, det er et spørsmål jeg ikke engang vil prøve på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå