Gå til innhold

Hva burde jeg endre på denne gamerpc fra komplett?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ikke eid stasjonær siden 2008 og vurderer å kjøpe inn en ny som klarer å spille pc spill.

Maskinen vil primært bli koblet opp mot tv som surfing/mediacenter men også til å spille på.

https://www.komplett.no/komplett-summer-gamer/10983

Planen er å bytte ut hovedisken med en ren SSD på 250gb samt legge til en 2gb disk for lagring.

Har også tenkt å utvide til 16gb ram.

Er det noe annet jeg burde bytte ut? Jeg har null peiling på gpukort da jeg aldri har hatt noe annet enn intel hd gfx på laptopper.

Er det mulig å få en "spill pc" i et mer mediacenter kabinett? Tror dere denne maskinen lager mye støy? Er den så liten at den kan stå i tvbenken eller bør jeg da se på andre alternativer?

Hvordan er disse komplett pcene? Eller er det noe annet jeg bør vurdere?

Har tenkt å koble via HDMI.

Tusen takk for alle gode innspill! Budsjett ca 10k

Endret av Ringom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bygg heller noe selv basert på i5 4690k og Z97 hovedkort med USB 3.1 (Asus Z97-E/USB3.1) Velg f.eks coolermaster 212 evo.

Eller se på bruktmarkedet hva du finner godt mulig du finner noe der. GTX 970 er mye bedre.

Komplett velger nok de billigste delene for ferdigbygg intel kjøler og treg harddisk. Eventuelt utdaterte SSD disker.

Det er godt mulig å bygge sin steam maskin basert på Silverstone Raven Z RVZ0 og SilverStone SX600-G 600W PSU SFX, 80 Plus Gold, Modular, 2x 6pin PCIe, 4x SATA, 2x Molex, 1x FD

Men da må man ha litt peiling siden det blir ofte enten mye støy eller veldig varm maskin.

Så beste er å gå for ATX.

steam-machine-teardown-complete.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bygg heller noe selv basert på i5 4690k og Z97 hovedkort med USB 3.1 (Asus Z97-E/USB3.1) Velg f.eks coolermaster 212 evo.

Eller se på bruktmarkedet hva du finner godt mulig du finner noe der. GTX 970 er mye bedre.

Komplett velger nok de billigste delene for ferdigbygg intel kjøler og treg harddisk. Eventuelt utdaterte SSD disker.

Det er godt mulig å bygge sin steam maskin basert på Silverstone Raven Z RVZ0 og SilverStone SX600-G 600W PSU SFX, 80 Plus Gold, Modular, 2x 6pin PCIe, 4x SATA, 2x Molex, 1x FD

Men da må man ha litt peiling siden det blir ofte enten mye støy eller veldig varm maskin.

Så beste er å gå for ATX.

steam-machine-teardown-complete.jpg

Takk for godt innspill. Da skal jeg heller gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...