|SeVen| Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det jeg lurer på er hvorfor alle som skal selge en bærbar har BLOD priser på de. Har akkurat kjøpt meg en bærbar, og jeg fikk tak på en 2 mnd gammel toshiba til en billig penge fra en kar som var utrolig grei. Men jeg ser her på bruktmarked at folk prøver å få sinnykt mye for en sliten brukt bærbar. Noen som prøver å gå 4k for en PII400 mhz! Dette hører ingen sted hjemme! Den er MAx verdt 2k! Greit nok at den kostet 20k ny, men det var for 7 år siden. Skjønner ikke at folk er så dumme at de kjøper seg en 7 år gammel PC for 4 tusen! Da du får en ny en for 7 Lenke til kommentar
SoW Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hvor ser du på brukte PC`er da? QXL? lol Lenke til kommentar
ojb Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Dette stemmer ja... Er helt utrolig hva folk tror de kan få for gammelt skrap Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det er meget stor etterspørsel etter brukte bærbare. Særlig i markedet under 5000,- Derfor går de for så høye priser. En bruktgjenstand er som kjent verd det markedet er villig til å gi, hverken mer eller mindre. Dessuten blir det feil å kritisere selgere som prøver å ta overpris for tingene sine. Bare la vær å kjøpe, eller prut. Det er kjøpers ansvar å undersøke priser i markedet før man kjøper. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Hvor ser du på brukte PC`er da? QXL? lol Ser der også, men er masse på www.hardware.no Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Dessuten blir det feil å kritisere selgere som prøver å ta overpris for tingene sine. Bare la vær å kjøpe, eller prut. Det er kjøpers ansvar å undersøke priser i markedet før man kjøper. Det derre mener du ikke. Blir det samme som å si at det er feil å kritisere staten for overprising av alkohol bensin osv..! Så klart er det riktig å kritisere folk som overpriser det de prøver å selge. Er bare dumt synes jeg, tenker på folk som ikke har så peil. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 tja, hvis de ikke tar seg tid til å undersøke, så mener jeg det er deres feil jeg oxo..jeg mener, hvis de først skal gå til innkjøp av noe slikt, så bør de sjekke litt priser også... Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Dessuten blir det feil å kritisere selgere som prøver å ta overpris for tingene sine. Bare la vær å kjøpe, eller prut. Det er kjøpers ansvar å undersøke priser i markedet før man kjøper. Det derre mener du ikke. Blir det samme som å si at det er feil å kritisere staten for overprising av alkohol bensin osv..! Så klart er det riktig å kritisere folk som overpriser det de prøver å selge. Er bare dumt synes jeg, tenker på folk som ikke har så peil. *********************************************** *********************************************** ** ** ** WARNING ** ** ********* ** ** ** ** LOGIAL ERROR ** ** DETECTED IN STATEMENT. ** ** ** ** ** *********************************************** *********************************************** Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 En kompis solgte en Bærbar som han kjøpte for 6tusen ny da det var flytte salg eller noe og han skulle ha 10tusen for den. Han klarte å selge den for 8tusen. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 tja, hvis de ikke tar seg tid til å undersøke, så mener jeg det er deres feil jeg oxo..jeg mener, hvis de først skal gå til innkjøp av noe slikt, så bør de sjekke litt priser også... Men er ikke alle som sitter inne med såpass innsikt med datamaskin spec. at de skjønner alle spesifikasjoner. Trokke Fattern skjønner helt hva som er forskjell på Celeron 1.3 GHZ og en 1.4 GHZ centrino. Eller at 32 MB ram er for lite til dagens programmer. Ser at det er noen som skriver at maskina kostet 27k og ble kjøp i 2000, maskina er en PII 450 mhz, dette kan da ikke stemme. Slik synes jeg ikke noe særlig om. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det er jo derfor vi har sider som hardware.no og dinside. Der kan enhver dataidiot gå inn å sjekke hva som er billig og bra av datautstyr og hvor det lønner seg å kjøpe. Klarer man ikke engang det, så kanskje man skal vurdere å kjøpe legoklosser isteden for pc. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Men er ikke alle som sitter inne med såpass innsikt med datamaskin spec. at de skjønner alle spesifikasjoner. Trokke Fattern skjønner helt hva som er forskjell på Celeron 1.3 GHZ og en 1.4 GHZ centrino. Eller at 32 MB ram er for lite til dagens programmer. Da er det vel egentlig hans problem. Det hadde vært en annen sak om en butikk hadde gått inn for å lure kundene sine, men privatpersoner må få lov til å prøve å oppnå den prisen de vil. Ser at det er noen som skriver at maskina kostet 27k og ble kjøp i 2000, maskina er en PII 450 mhz, dette kan da ikke stemme. Slik synes jeg ikke noe særlig om. Jo, det kan utmerket godt stemme. Jeg betalte over 20k for en stor klump av en Toshiba-laptop høsten 2000, og den hadde 500 MHz Celeron-prosessor. Hvis vi snakker om en relativt tynn og lett business-laptop med 450 MHz PII-prosessor, så er det ikke usannsynlig at den kostet 27k. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 tror mye av grunnen til at bærbare i prisklasse under 5000 er at mangen kjøper de til og bruke som kartplotter i pc, de som kjøper slikt er ofte folk med litt men ikke mye peil på data som skal ha seg en billig bærbar, og om den er 1000 eller 233 hz har ikke mye og si når den skal brukes til kartmaskin.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hovedpoenget her må vel være at det ikke er noen som tvinger en kjøper til å kjøpe noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå