Gå til innhold

Trenger råd til planlegging av PC-bygg


Anbefalte innlegg

Litt mindre butikk i de to største byene, kan ta på seg litt andre oppgaver. 

swift har nvidia gsynk som man evt ikke får nytte av med amd. 

 

DI = les denne 

http://www.tek.no/artikler/her-er-norges-raeste-spilldatamaskin/167852

 

Alle 9serie kan man klokke lett, dra slider opp på 1500mhz og ferdig. 

Med luftkjøling og 2-3-4 kort så må de kanskje litt ned 1480ol. 

 

Tar ca 10 sek å sette klokk på luft. 

På vann blir det mer arbeid, custom bios, og evt øke volt litt også.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble litt kåt av den demomaskinen fra DI... og den koster "bare" 65k.

 

Jeg undres hvor godt hørbar kompressoren i en fasekjøling er? Jeg har ikke lyst til å ha noe som durer som et kjøleskap i min umiddelbare nærhet, jeg vil ha en stillegående løsning.

 

Er det Nvidia som har ledelsen på ytelse for tiden, både for enkeltstående GPU og multiløsninger?

Det at Asus Swift er mer innrettet mot Nvidia (Gsync) betyr vel ikke all verden, det er sikkert andre supergode skjermer på markedet? Jeg har ikke engang begynt å vurdere hvilket merke/modell skjermen(e) skal ha, men Asus Swift er et navn jeg skal huske.

 

Den demomaskinen fra Digital Impuls kjører Windows 8.1. jeg holder hardt på at min maskin må kunne kjøre Windows 7.

LMH1 sa i innlegg nr. 3 at jeg bør satse på brukt hvis jeg skal bruke Win7. Men en ny maskin må vel fint kunne gå på Win7 hvis man har det som mål fra starten av?

Lenke til kommentar

Den demomaskinen fra Digital Impuls kjører Windows 8.1. jeg holder hardt på at min maskin må kunne kjøre Windows 7.

LMH1 sa i innlegg nr. 3 at jeg bør satse på brukt hvis jeg skal bruke Win7. Men en ny maskin må vel fint kunne gå på Win7 hvis man har det som mål fra starten av?

 

Det finnes nyere hovedkort med støtte for windows 7.

http://www.msi.com/support/mb/X99S-GAMING-7.html#down-driver&Win7%2064

 

http://www.asus.com/uk/Motherboards/X99DELUXE/HelpDesk_Download/

 

Problemet er hvor bra dette er testet, og windows 7 er snart utgående, så dermed er det ikke sikkert supporten vil vare så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vil ha win8+ , pga direct x og alt det nye som kommer.

Det tar ca 1 min å gjøre win8.1 om til win 7 brukergrensesnittmessig.

 

Jeg liker ikke win 8 selv, men bet i den sure sitronen nylig.

Alle hovedkort støtter win 7, bare til å velge win8-drivere om menyen på 7 ikke dukkker opp.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nesten den nye Asus G751 (spillbærbar). Men Asus har ikke Win7 drivere til den, så da kjøpte jeg den ikke.

 

Jeg har en helt ubrukt Win7 liggende og jeg vil gjerne bruke den. Den viktigste grunnen til at jeg hater Win8.1 er at det nettopp er Win 8.1, men det er heller ikke helt uten betydning at jeg ønsker å få brukt Win7 når jeg har betalt to-tre tusen for det. Og jeg liker Win7 ganske godt (har hatt lånemaskiner med Win7).

 

Win 8.1 har flere ting som spretter opp i kantene når du beveger musen der. Jeg klarte å deaktivere alle unntatt én. Den siste lot seg ikke deaktivere. Det var på en PC jeg kjøpte men som jeg leverte tilbake på Elkjøps 30-dagers åpent kjøp. Jeg maktet ikke å venne meg til det, jeg likte faktisk Win 8.1 dårligere etter tre uker enn etter tre dager.

 

Og "secure boot" er et resultat av at MS presset på for å låse andre OS ute. Sikkerhet hadde lite med deres motivasjon. Det er ikke bare overflaten til det nye jeg misliker.

Endret av Helm Hammerhand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...