Bombasa Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Jeg har fulgt litt med på Ice og har skjønt de skal starte opp med 4G på data i løpet av sommeren og vil lansere tale i sitt eget nett i begynnelsen av 2016. Men de skal leie tale kapasitet av Netcom, så det jeg lurer på er når de vil begynne og selge mobil abonnement til private. Er det noen som vet eller vil tippe? Selv håper jeg de vil starte og selge i løpet av sommeren men kanskje ikke mer realistisk at de starter i 2016? En annen ting jeg lurer på er om det vil komme mobiltelefoner som støtter 450 frekvensen de benytter eller blir det kun for rutere? Lenke til kommentar
matteogold Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Det blir nok ett par tre fire mnd. før vi ser noe mer info fra ICE. De kommer nok til å tilby mobiler med VoLTE over deres nett om ikke så alt for lenge, men de vil kjøre på 800, 900 og 1800. Mao, vil de ikke ha lite god dekning som 450. Det kommer nok først til å være Modemer som drar nytte av. Mobilen vil bruke ICE 800/900/1800 LTE nettet over VoLTE der det er tilgjengelig og NetCom utenfor. MEN det som hjelper de er att Finland og spessielt Brazil benytter 450 standaren. http://www.ukkoverkot.fi/ http://pr.huawei.com/en/news/hw-401531-lte.htm#.VS0vCyiG-LM Så telefoner med LTE Band 31 (450) vil nok komme om ikke så alt for lenge, men de starter nok med modem. Jeg tipper att første telefon blir fra Huaweii, og att det vil ta lang tid før vi ser en fra en større produsent. Blir meget spennende å se! Men man skjønner hva de mener att de får ett nett med billig data - om alle stasjoner får 450/800/900/1800 - så er det ufattelige mengder data de kan kjøre på hver sektor. Og med feøre kunder kan de kjøre med færre basestasjoner og spare masse. 2 x 5 MHz i 450 MHz-båndet = 37.5 MBps 2 x 10 MHz i 800 MHz-båndet = 75 MBps2 x 5 MHz i 900 MHz-båndet = 37.5 MBps2 x 20 MHz i 1800 MHz-båndet = 150 MBps Så 300 MBps per sektor per basestasjon..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå