Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig pendlerbil for en sommer

Tunky

Anbefalte innlegg

Mamma hintet her om dagen om at jeg ikke kan få låne bilen hennes alt jeg vil (til og fra jobb hver dag) til sommeren. Da må jeg muligens kjøpe meg en billig bil. Denne skal da selges (evt. vrakes) etter sommeren. Den skal brukes til og fra jobb i 8-9 uker, ca 25 km hver vei. I tillegg regner jeg med det blir 150-200km i uka i annen småkjøring.

Krav:

- Maks 10.000 (om mulig)

- Må ikke kreve skruing, da jeg ikke har kunnskap til å gjøre det, eller tid til å lære meg det.

- EU-godkjent over sommeren

- Helst i nærheten av Sørlandet, evt. litt østover (si, mellom Kristiansand og Tønsberg)

Ellers er det åpent. Kan være varebil, pickup, konebil osv. Dette kjøpet er jo litt frem i tid, men om noen har noen generelle tips til hva jeg må se etter, setter jeg pris på det.

Har ellers tenkt i baner å leie en, men det blir vel fort ganske mye dyrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir jo å finne noe golf / polo, og så er det flaks om den holder sommeren.

Prøv å finne noe med skjønnhetsfeil fremfor store tekniske så går det nok greit, kjenner flere som har kjøpt 5000,- biler.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Har tenkt på en gammel varebil eller lignende også. Disse får man vel ofte "mer for pengene". Det gjelder kanskje ikke når det er snakk om denne prisklassen?

Tja, har en romkamerat som har kjørt en golf stasjonsvogn i snart 3 år til 3000,- men det blir sjangsespill, du kan jo se hva du finner hvis du filtrerer etter karosseri på finn og maks pris

Lenke til kommentar

Velg nærområdet ditt og søk på finn med max 12k, slik at du får med de som er 10k + omreg. Sorter på pris i fallende rekkefølge. Så ser du etter de som er godkjente og ikke rep-objekt. Du kan like gjerne fjerne alle premiummerker fra søket med en gang, så slipper du å få opp biler som trenger mye stell for å komme i form.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får se. Antagelig venter jeg med å kjøpe til jeg er nede. Skummelt å kjøre et "vrak" 75 mil gjennom ødemark :p

Hvordan er det forresten, om jeg kjøper bil i Trondheim? Hadde planer om å kjøpe den i mammas navn og bruke hennes forsikring. Da må jeg kanskje ha henne til stede?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...