Tunky Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Mamma hintet her om dagen om at jeg ikke kan få låne bilen hennes alt jeg vil (til og fra jobb hver dag) til sommeren. Da må jeg muligens kjøpe meg en billig bil. Denne skal da selges (evt. vrakes) etter sommeren. Den skal brukes til og fra jobb i 8-9 uker, ca 25 km hver vei. I tillegg regner jeg med det blir 150-200km i uka i annen småkjøring. Krav: - Maks 10.000 (om mulig) - Må ikke kreve skruing, da jeg ikke har kunnskap til å gjøre det, eller tid til å lære meg det. - EU-godkjent over sommeren - Helst i nærheten av Sørlandet, evt. litt østover (si, mellom Kristiansand og Tønsberg) Ellers er det åpent. Kan være varebil, pickup, konebil osv. Dette kjøpet er jo litt frem i tid, men om noen har noen generelle tips til hva jeg må se etter, setter jeg pris på det. Har ellers tenkt i baner å leie en, men det blir vel fort ganske mye dyrere. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 (endret) Blir jo å finne noe golf / polo, og så er det flaks om den holder sommeren. Prøv å finne noe med skjønnhetsfeil fremfor store tekniske så går det nok greit, kjenner flere som har kjøpt 5000,- biler. Endret 14. april 2015 av Sampson Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Har tenkt på en gammel varebil eller lignende også. Disse får man vel ofte "mer for pengene". Det gjelder kanskje ikke når det er snakk om denne prisklassen? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Har tenkt på en gammel varebil eller lignende også. Disse får man vel ofte "mer for pengene". Det gjelder kanskje ikke når det er snakk om denne prisklassen? Tja, har en romkamerat som har kjørt en golf stasjonsvogn i snart 3 år til 3000,- men det blir sjangsespill, du kan jo se hva du finner hvis du filtrerer etter karosseri på finn og maks pris Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Jepp. Får heller spørre om mer konkrete råd ang. en spesifikk annonse eller lignende når sommeren kommer. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 (endret) Toyota Corolla som er EU-godkjent er nok ikke så dumt. Endret 14. april 2015 av Vertical^ Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Har tenkt på en gammel varebil eller lignende også. Disse får man vel ofte "mer for pengene". Det gjelder kanskje ikke når det er snakk om denne prisklassen? Klarer du deg med en 2-3 seter? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Jepp, det skal gå bra. Trenger jeg flere får jeg byttelåne med mamma en dag Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Velg nærområdet ditt og søk på finn med max 12k, slik at du får med de som er 10k + omreg. Sorter på pris i fallende rekkefølge. Så ser du etter de som er godkjente og ikke rep-objekt. Du kan like gjerne fjerne alle premiummerker fra søket med en gang, så slipper du å få opp biler som trenger mye stell for å komme i form. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Suzuki Baleno er en stygg og trofast bil. Har en 97 modell som går som en klokke enda. Går dass men den er som sagt trofast og bruker ikke så veldig mye og går som et sveitsisk ur Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57752152&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57986996&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 97 peugeot 406 til 10k, eu til 2017. http://www.finn.no/56551550 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 23. april 2015 Forfatter Del Skrevet 23. april 2015 Har tenkt tanken på å kjøpe en bil her i Trondheim og kjøre ned til sørlandet. Det åpner opp for biler i Trondheimsområdet også. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58130359- en del rust? Har gått kort, det var det som åpna øynene mine. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57784584- egentlig litt dyr. Et greit alternativ? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Av de ville jeg gått for toyotaen, også evt vraket den mars neste år (eller før om noe vitalt skulle ryke). Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 23. april 2015 Forfatter Del Skrevet 23. april 2015 Får se. Antagelig venter jeg med å kjøpe til jeg er nede. Skummelt å kjøre et "vrak" 75 mil gjennom ødemark Hvordan er det forresten, om jeg kjøper bil i Trondheim? Hadde planer om å kjøpe den i mammas navn og bruke hennes forsikring. Da må jeg kanskje ha henne til stede? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Du kan reg. hun som medeier Men salgsmeldingen må ha underskrift av begge to da Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Ingen problem med salgsmelding, da denne nå kan gjøres elektronisk på din side hos vegvesenet. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2015 Det løste seg visst så jeg får lånt/leid en bil i stedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå