Gå til innhold

"Blomsterpiken"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Roar.

Bildet forteller en del, og med følgeteksten blir det en gripende historie ! :)

Jeg vet lite om pensjonssystemet i India, men jeg mener å ha forstått at det er innført pensjonsordning i organiserte virksomheter i løpet av de senere årene.

Blomsterselgeren på bildet var sannsynligvis nødt til å arbeide for å overleve, og opplevde nok aldri en pensjonist-tilværelse som kan måle seg med den som nå er vanlig i nesten hele Europa.

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Hei, Roar.

Bildet forteller en del, og med følgeteksten blir det en gripende historie ! :)

Jeg vet lite om pensjonssystemet i India, men jeg mener å ha forstått at det er innført pensjonsordning i organiserte virksomheter i løpet av de senere årene.

Blomsterselgeren på bildet var sannsynligvis nødt til å arbeide for å overleve, og opplevde nok aldri en pensjonist-tilværelse som kan måle seg med den som nå er vanlig i nesten hele Europa.

M v h Albert.

Dårlig med pensjoner i India, Albert - bortsett fra i enkelte statlige som f.eks. posten. Men den er også så dårlig at man ikke kan leve av den så der har det vært full streik flere ganger for å få den høynet uten resultat.

Eneste mulighet er å selv betale inn til personlige pensjonsforsikringer slik vi også gjør her i landet. Jeg nyter nå godt av to slike i tillegg til brukbar pensjon etter 32 års offentlig tjeneste.

Roar

Lenke til kommentar

Skulle ikke tro at bildet er så gammelt, helt fra 2003.

Ansiktsuttrykket er nesten ubetalelig og virker sterkt.

At dette er hverdagen for millioner er det greit at vi i velstands Norge blir minnet om, denne gang i et flott portrett/situasjonsbilde.

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Hvis hun er gått bort er det godt å vite at det vakre portrettet av henne holder minnet om henne levende.

En fargerik kvinne omgitt av sine vakre blomster.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Meget interessant historie du kommer med her. Bildet av den gamle som "sliter" seg gjennom tilværelsen, er på mange måter gripende. Når du i tillegg kommer med bakgrunnsinfo, så blir bildet bare enda bedre. Synes rett og slett dette er et av dine beste innenfor denne type bilder. (av de jeg har sett)

Ikke mye og sutre for her hjemme når det kommer til stykket.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...