Gå til innhold

Game legger ned i Norge.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må vel være butikken på Sandvika Storsenter? Vet ikke om noe annen Game her i området.

Ble litt sent svar.

Nei, det var Game på Buskerud Storsenter. De har vært der i mange år, men de lukker dørene som du ser i mailen.

Da jeg var innom var det helt ribbet for alt fra Nintendo (var 7 Wii U-spill totalt igjen...), samt en haug med PS3 og X360-saker.

Iflg. han som jobbet der hadde det vært en gjeng fra Gamestop innom og tatt bilder av lokalene, så da tyder det vel på at Gamestop vil åpne nok en butikk i området.

Lenke til kommentar

Åja har aldri vært på det senteret. Holder meg til Drammen og Gulskogen senter stort sett. 

Det er en Game på Sandvika også hvertfall. Men den forsvinner vel snart, da. 

Jeg kjøpte 2stk tredjeparts Gamecube-kontrollere der sist til 199,- stykket. Ikke den offisielle Super Smash-kontrollern som ikke virker på noen andre spill.

Lenke til kommentar

Gikk en del på Game I Bergen, mest fordi det lå i sentrum og Gamestop lå på utsiden. Igjen Game kortet, servicen osv var ganske bra. Men de var ikke pris dyktige iforhold til andre butikker. Platekompaniet var mer solide og i tillegg bruker jeg Internett mye til å bestille fra Gamezone, som er en privat drevet butikk med veldig godt utvalgt og fantastisk service. Likevel synd at Game blir lagt ned, jeg vil at handel person til person skal leve.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Var innom den lokale butikken i går. 50% på alt, men ingen ps4 eller xbone-spill, eller noe annet stilig for den saks skyld. Først tenkte jeg at jeg var sent ute, men de har selvfølgelig sendt alt med faktisk verdi sentralt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trenger ikke fysiske butikker egentlig. Du kan kjøpe spill-disker på cdon også. Gamestop er bare en giga corporate som justerer prisene høyere enn el-kjeder. Du støtter ingen "god sak" ved å kjøpe et spill til 100kr mere på gamestop. Alt går rett til hovedkontoret i USA og pengegrabberne der borte. Som for øvrig har tenkt å begynne å selge mobiltelefoner og ipads der borte i tillegg til spill.

Bytter du inn spill blir de ikke satt ut i butikken det blir byttet. De blir sendt inn til "sentralen" og sendt ut i butikker etter forespørsel.

Bytter du inn et spill får du 20kr, butikken selger det for 200.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt meg på innbytte. Det er jo en av de dårligste handlene du kan gjøre. Så mye penger tapt imellom og alt for stor fortjeneste for butikken. Spesielt med det samfunnet vi lever i nå hvor de fleste har nok penger. Det burde handle mer om å bruke dem smart og støtte produkter du virkelig har troen på. Bruke penger smart er noe vi må lære oss. 

https://www.facebook.com/GameBergen?fref=ts

Ser at Game Bergen stengte dørene denne uken. 

Lenke til kommentar

Det store problemet med kjøp og salg av bruktspel var at alle spel som var noke å ha kosta nesten det same uavhengig av om det var brukt eller heilt nytt. Då er det lite å hente på å spare nokre få kroner der du risikerer å få eit spel med ripe i plate og manglande sider i bruksanvisninga. Og skulle plata være øydelagt så hadde du ingen garanti om å få bytta til det same spelet, ofte måtte du ta til takke med eit heilt anna spel.

Tilsvarande når du skulle selge spel, du fekk så lite for spela at du likegjerne kunne la dei stå i samlinga.

Hadde slike butikkjeder fokusert litt meir på lidenskapen for gode spel så kunne dei kanskje ha klart å holde seg flytande.

For min del så er det heilt utelukka å selge spel for småpenger, då eg heller vil samle på dei. Men det kan godt være at eg hadde gitt frå meg spel gratis til butikken mot at dei solgte spelet billeg tilbake til gamera som ikkje har råd til nye spel. Då hadde dei appelert til kjerne-gameren i meg som gjerne vil dele gode spelopplevelser med andre gamere, men som ikkje ser hensikta med å kjøpe og selge brukte spel.

Lenke til kommentar

Har aldri skjønt meg på innbytte. Det er jo en av de dårligste handlene du kan gjøre. Så mye penger tapt imellom og alt for stor fortjeneste for butikken. Spesielt med det samfunnet vi lever i nå hvor de fleste har nok penger. Det burde handle mer om å bruke dem smart og støtte produkter du virkelig har troen på. Bruke penger smart er noe vi må lære oss. 

Nå må du også tenke på det nok er siktet inn på barn som ikke har for mye penger på bok. Var hvertfall sån med meg at jeg hadde bunker med spill jeg aldri spilte. Når det kom ut noe intressant så lempa jeg 20 opp-brukte spill over disken på gamestop for å få noe nytt.

Lenke til kommentar

Nå må du også tenke på det nok er siktet inn på barn som ikke har for mye penger på bok. Var hvertfall sån med meg at jeg hadde bunker med spill jeg aldri spilte. Når det kom ut noe intressant så lempa jeg 20 opp-brukte spill over disken på gamestop for å få noe nytt.

Selvfølgelig, jeg bare syns de kunne gitt mer for brukt spill i og med at de selger ofte med effektive 100% og mer i profitt på deg. Det er mer utnyttelse enn noe annet. Så noen som byttet inn Just Cause 2 en gang for 10 kr, senere finner jeg det i hyllene for 160 kr. Det er ikke riktig. Jeg ser appellen for de som ikke har økonomi til det, men det er ikke en god deal. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...