Gå til innhold

Game legger ned i Norge.

Anbefalte innlegg

Da ser det ut for at game legger ned i norge. Game Molde ute med en beskjed ute på deres sider om dette iallefall. Hva tenker dere om dette?

"Vi i GAME Molde beklager at det har blitt slik, men nå er det sånn at det er alle GAME-butikker i Norge som skal legges ned..."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Platekompaniet og Elkjøp utkonkurrerer både Game og Gamestop på nyspill-priser, men har ikke bruktspill. Men bruktmarkedet har vel dødd mere og mere ut det også. De tjener neppe noe penger på å kjøpe bruktspill av folk, prise dem opp og sette i hyller til å samle støv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Platekompaniet og Elkjøp utkonkurrerer både Game og Gamestop på nyspill-priser, men har ikke bruktspill. Men bruktmarkedet har vel dødd mere og mere ut det også. De tjener neppe noe penger på å kjøpe bruktspill av folk, prise dem opp og sette i hyller til å samle støv.

De er jo også overflødig, er lett å ordne bruktspill via nett, eller som finn.no

Lenke til kommentar

Var på Game her om dagen og så et nyere bruktspill til 549,-. Det er hundre kroner under butikkens egen pris på det nye spillet, men det hjelper liksom ikke når man kan gå femti meter og få et helt nytt til samme pris i en annen butikk. Og dette er ikke en sjelden tabbe, det er vel heller vanlig praksis. Det hender en butikk har lojale kunder som ikke bryr seg så mye om hva andre krever for varene, men da er det stort sett snakk om små, uavhengige og unike sjapper. Game håper kanskje å utløse lignende følelser, men det er vanskelig for en stor kjede med en identisk butikk i nabobyen eller på neste kjøpesenter, med stor gjennomtrekk hos de ansatte. 

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Skulle bare mangle egentlig. Ekstreme priser i forhold til konkurrenter og ingen mulighet til å konkurrere med internettbutikker. Har ingen forhold til Game personlig annet enn at de ofte nektet meg å kjøpe spill når jeg var liten (høy aldersgrense) og at de kostet mye der da også. 

Lenke til kommentar

Var en game i hegdehaugsveien i oslo for mange år siden som forsvant, så nå nyligere den ved oslo s.

Nå som jeg ikke spiller på console, har jeg ikke bruk fysiske butikker.

Siste spillet jeg kjøpte i butikk var new order og det er ca. 1 år siden og det på platekompaniet.

Alle de andre er steam kjøpt.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri handlet noe særlig hos Game selv, men jeg er alltid innom når jeg er i nærheten. Har handlet spillguider o.l., men spill har de rett og slett vært for dyre på.

Skulle gjerne hatt dem med videre, men som det ble nevnt ovenfor mister de vel mye av livsgrunnlaget ved digitaliseringen.

Lenke til kommentar

Litt trist utvikling. Liker å gå innom butikkene og bla gjennom spill og kjøpe om jeg finner noe interessant, men ellers kjøper jeg selvfølgelig nye spill på platekompaniet fem meter unna der det konsekvent koster minst hundre kroner mindre. Synd at de må prise seg ut av markedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det sånn at Game har dyrere innkjøpspris enn f.eks Platekompaniet? Da har jo de egentlig ikke noe valg om de vil overleve. 

Det er en tøff konkurranse, og spesielt når Game ligger like i nærheten av steder som har billigere priser.

Jeg for min del liker både Game og Gamestop, og stikker stadig vekk innom for å se ut spill jeg kan ha lyst på.

Men når Game priser bruktspill så høyt at de er dyrere enn samme spill som attpåtil er nytt i en annen butikk, da ber de egentlig om det selv.

Egentlig kunne Game gått fint, bare de hadde endret seg på noen som helst måte som gagner både butikk og kunder. Og det finnes løsninger, men ser ut til at de har meldt seg ut, og da er jo det fånyttes. GameStop derimot burde vel finne på noe som øker salget, for at de ikke skal gå i samme felle? 

Lenke til kommentar

PK og Elkjøp kan kjøpe inn mye større kvanta og få partiene billigere enn Gamestop og Game. Det er derfor de er dyrere.

De har heller ikke et digert restlager eller milevis med bruktspill som bare tar opp plass i hyllene.

En på Gamestop sa forresten at spill som de kjøper brukt ikke havner i hylla på den butikken, alt sendes inn til et lager, også stockes butikkene med bruktspill etter forespørsel. Merkelig system.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Brukte Game mye da man kunne bestille og få tilsendt derfra. De hadde gode priser da. Etter at de kun gikk over til butikk ble det et dyrere og dårligere tilbud for meg og jeg droppet å være kunde der lenger. Nå er det kun online kjøp som gjelder for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Game var på topp når man kunne kjøpe nytt spill og hadde 10 dagers bytterett på de. Ble mange spill det året til en totalsum av 600kr :p Har vel ikke vært innom game siden de kuttet ut det tilbudet, tror forsåvidt game forsvant fra mitt distrikt for 5-6 år siden. Jeg har spaceworld 5min unna, gamestop 20min unna og hovedlagret til komplett 35min unna. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes ikke særlig om GAME. Har egentlig aldri kjøpt bruktspill, og synes det er like greit å kjøpe de gjennom STEAM enn å kjøpe de hos en slik butikk. Problemet er jo også nå at dersom du kjøper PC-spill, så vil jeg tro at de fleste komme med en kode, og ikke uten, noe som da er kjipt, da den som regel da er brukt allerede. 

Lenke til kommentar

Game i Oslo var så trangt at to stk ikke kunne gå forbi hverandre. Men lokalet har vel neppe skylden.

Jeg kjøpte Ninja Gaiden 2 brukt til X360 på Gamestop en gang, og halvveis i spillet bare kræsjet xboxen hver gang. Ripe i plata sannsynligvis. Gikk tilbake til samme butikk og fikk et helt nytt eksemplar i plast uten å måtte bevise noe som helst. Det var ikke samme fyren i kassa engang. Han bare spurte hvordan han jeg prata med så ut, og det var det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...