SirreStrikk Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Klarte å miste mobilen min i går når jeg kjørte scooter. Mobilen er av så mitt beste håp er at den er fullstendig ødelagt. Jeg hadde mail tilgang og tilgang på netbank, så jeg lurer på om det er en måte å få fjernet dette? Vil et passord skifte på mail være tilstrekkelig nok? Angående netbanken så kan ikke vedkommen gjøre noe i netbanken, men h*n kan se min saldo uten å logge seg inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Har du PIN-kode? Hvis du ikke har det, bør du bytte passord på alt der apper logger inn automagis. Hvilken mobil er det (OS)? For de fleste OS kan du fjernslette mobilen, enten det er Android, iOS eller Windows Phone, forutsatt at dette er aktivert på forhånd. For nettbank må du vel ha PIN uansett (de må jeg på mine nettbanker), men du kan logge inn i nettbanken og slette enheten derfra. Dersom du har Exchangeserver som eposttjeneste, kan du slå på fjernsletting av mobilen fra OWA, selv om dette ikke er aktivert påmobilen, da vil den slettes ved neste epostsynk. Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Det er snakk om en xperia Z2. Jeg har pin kode på sim kortet, men ikke selve mobilen. Jeg har selvfølgelig ikke aktivert android lost, så dum jeg var. Trenger ingen pin eller bankid for å bruke Selbu Sparebank sin app, det er bare å gå inn. Men du kan ikke gjøre overføringer, bare se saldo på diverse kontoer. Så i bunn og brunn er det vell ikke stort annet jeg kan gjøre enn å skifte div. passord? Skal kjøpe ny mobil i dag, og det første jeg skal gjøre er å aktivere android lost.. Helvette! Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Du får ikke opp noe her: https://android.com/devicemanager ? Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Får ikke kontakt med telefonen, så det betyr vel at av den avslått? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Du får ikke posisjon, eller ikke kontakt i det hele tatt? Ingen mulighet til å prøve å låse den? Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Nei ingenting. Det står bare: Posisjonen er ikke tilgjengelig Sist på nett 13. april 2015 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Men det er tre knapper der, hvor en av de er lås? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Du hadde vel ikke aktivert denne heller da: http://www.sonymobile.com/no/apps-services/my-xperia/ Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Jeg får tilgang til lås/erase muligheter. Men den får ikke til å "erase", står jeg vil få en mail når den har blitt erased. Tror mobilen må være påslått? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Det må den, og den må være på en eller annen form for nett. Du bør fortsatt fjerne mobilen fra autoriserte enheter i nettbanken, og endre passord på kontoer som er aktivert på den. Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Ok. Men blir den automatisk erased når den kommer på nett nåda? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Hvis det fungerer som det skal, ja. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Etter at du har gjort som foreslått her, byttet passord på de tjenester som er utsatt osv, og du har fått deg ny mobil... Så setter du på kode på den. Med tilgang til epost kan man gjøre svært mye ugagn. Jeg fant en mobil i fjor som tilhørte en i nabolaget. Hadde jeg vært en uærlig sjel kunne jeg mest sannsynlig tatt over hele hans digitale liv siden det ikke var noen kode på den. Jeg valgte å ikke granske mulighetene videre. På den positive siden var det veldig lett å finne ut hvem den tilhørte. Men det finnes mange andre måter å sørge for at det er greit med sikkerheten intakt. F.eks ICE-kontakter og/eller synlig navn og epost i låst skjerm. Lykke til med mobilen, er du heldig kan det tenkes noen finner den og finner frem til deg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå