sneak1 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 (endret) Jeg har W8 på min laptop. Hvis jeg tar en Image backup av min laptop, kan jeg bruke den backup'en på en stasjonær for og innstallere w8 på den?begge er 64 bit. Endret 14. april 2015 av Hårek Flettet 2 innlegg Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Nei dette går ikke, eller anbefales iallfall ikke. Tviler på imaget av en laptop vil være spesielt "happy" på en stasjonær maskin, siden komponentene er fullstendig ulike. Har du en gyldig Win 8 lisens på laptopen kan du muligens installere denne fra scratch på den stasjonære. Du kan ikke bruke lisensen på begge maskinene samtidig. Du trenger en Windows ISO installasjon. Lenke til kommentar
sneak1 Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Nei dette går ikke, eller anbefales iallfall ikke. Tviler på imaget av en laptop vil være spesielt "happy" på en stasjonær maskin, siden komponentene er fullstendig ulike. Har du en gyldig Win 8 lisens på laptopen kan du muligens installere denne fra scratch på den stasjonære. Du kan ikke bruke lisensen på begge maskinene samtidig. Du trenger en Windows ISO installasjon. Okei. Så jeg kan laste ned w8 fra et eller annet sted, f eks trial eller noe, så "oppgradere" med nøkkelen jeg har på laptopen? Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Delvis. Det finnes forskjellige versjoner av Windows 8. Hvis du har en OEM nøkkel, altså en nøkkel som følte med når du kjøpte laptopen, vil den nøkkelen bare fungere på maskinen den kom sammen med. Har du en annen versjon av Windows 8 (nå husker ikke jeg hvilke versjoner vi har av den lengre, men du har vell home edition o.l.) er det viktig du laster ned samme versjon som den du har nøkkel til. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Du kan prøve å lage en ISO. Les her. http://lifehacker.com/how-to-create-a-windows-8-installation-dvd-or-usb-drive-505769939 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå