Gå til innhold

Kan ikke slette fil.. wtf

Jome

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å slette en fil eller mappe fra harddisken, og får følgende feilmelding:

FEIL VED SLETTING AV FIL ELLER MAPPE:

Kan ikke slette "Ny Mappe": Finner ikke den angitte banen

Kontroller at du angir riktig mappe

Mappen er ikke skrivebeskyttet, arkiv el. noe virus.. :wow:

Klarer ikke slette noe fra denne harddisken, som er en ekstern Maxtor Onetouch..

Har riktig driver installert og alt, skjønner ikke hva som kan være galt ??

:gretten:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innstaller ad-aware... det høres ut som at det er dritten fra gator... får du mange popups?? det Stjal MASSE ram fra min pc.. jaja vet jeg har lite etter det som står i sig. men alikevel.. før brukte den tilogmed harddisken som ram acsess men nå etter ad-aware så bruker den vel ca 180-210 med diverse programmer oppe og er stabil..

Lenke til kommentar

Tror ikke det er adware/virus, for jeg kjører NAV 2004 med Auto-protect mot virus/adware etc.

Kjører også adaware for sikkerhets skyld iblant, men NAV tar unna det meste.

"Eraser" funker forsåvidt bra, men det er litt tungvint i lengden, jeg vil bruke den vanlige søppelkurven..

Må jo starte Eraser hver gang jeg vil slette noe..

Lenke til kommentar

Hei

Åssen filsystem har du på maskina? FAT 32 eller NTFS? Hvis du bruker FAT32 (aner ikke hvorfor du skulle bruke det, men) kan du jo konvertere for å se om det hjelper... Ja, ja - it's a long shot!

En annen ting som faktisk funker er å bruke Nero som filsletter. Hadde kjempeproblemer med at en versjon av DC++ laget noe krøll på noen av filene og fikk dermed ikke sletta de. Så foreslo en kompis at jeg burde prøve å bruke filutforskeren som er i Nero Burning ROM (den man velger filer med :p) til å slette filer med - og det funka!

Ellers får det jo alltids an å formatere systemet ditt...

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Er vel en feil på fil tildelings tabellen (høres bra ut på norsk!).

Kjør scandisk eller norton.

-pg

Jeg tror det kan stemme.. er Scandisk med i Windows XP, jeg kan ikke finne den ?? :wow:

Harddisken er FAT32 system.. vil jeg miste data hvis jeg formaterer til NTFS ??

Kanskje jeg skulle prøve Moveonboot.. hmm. :shrug:

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Du vil ikke miste noe data ved konvertering, men husk at dette e en enveis operasjon - noe som vil si at hvis du har et dualboot system med feks win98 og at du pleier å lese fra disken fra begge system vil ikke dette gå (en tenkt situasjon). Med enveis operasjon menes at du IKKE kan gå tilbake til FAT32 igjen - dette kan kun gjøres fra FAT16/32 -> NTFS...

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Jeg tror det kan stemme.. er Scandisk med i Windows XP, jeg kan ikke finne den ?? :wow:

Harddisken er FAT32 system.. vil jeg miste data hvis jeg formaterer til NTFS ??

Kanskje jeg skulle prøve Moveonboot.. hmm. :shrug:

IKKE KONVERTER TIL NTFS HVIS DET ER FEIL PÅ FAT TABELLEN!!

Du mister ikke data av konverteringen hvis disken er feilfri, men hvis det er feil kan du risikere å miste ALT!

(Et godt konverteringsprogram vil forøvrig nekte deg å konvertere dersom det er noe feil.)

Har ikke xp maskina oppe å kjører nå, men tror da scandisk ligger der - muligens med et annet navn.

-pg

Lenke til kommentar
Åpne vinduet hvor mappen ligger, og så vinduet til papirkurven, slik at du har 2 vinduer. Så kan du prøve å "dra" mappen over i papirkurven. Det går ikke å trykke på "delete" eller å "copy/paste." Men dette virker i hvertfall her...

Woho! Funka fett for meg *grin*

Endelig kvitt den fordømte filen!

Lenke til kommentar
Tror ikke det er adware/virus, for jeg kjører NAV 2004 med Auto-protect mot virus/adware etc.

Kjører også adaware for sikkerhets skyld iblant, men NAV tar unna det meste.

"Eraser" funker forsåvidt bra, men det er litt tungvint i lengden, jeg vil bruke den vanlige søppelkurven..

Må jo starte Eraser hver gang jeg vil slette noe..

Nei - en trenger IKKE starte Eraser hver gang en skal slette.

Eraser blir en del av Explorer GUI (I tillegg til programmet)..

Høyreklikker du på en fil vil du i tillegg til valget Slett, få valget Erase ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...