AnonymDiskusjon Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Jeg har ingen venner. Har ikke kontakt med noen andre enn foreldrene mine. Jeg er litt lei, tror jeg. Jeg føler jeg går glipp av noe, i det korte livet vi får utdelt. Lurer på hva jeg skal gjøre... opprette profil på Facebook? "Alle" er jo på Facebook... Men jeg har personlighetsforstyrrelser. Unnvikende, paranoid og tvangspreget. Jeg er flink til å isolere meg... Anonymous poster hash: 29941...ec4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Ta initiativ. Hils på gamle venner, møt nye venner på byen/pubben/syklubben/osv, og hold en jevn kontakt. 1 Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Med den diagnosen ville jeg, om du ikke allerede har, oppsøkt psykolog om problemet med venner. Er sikkert ikke rett frem å komme med "standard" tips om man sliter med "dype problemer". Ellers er jo standard tipsene: Meld deg inn i en fritidsaktivitet. Vær engasjert og oppsøkende. Finn likesinnede innenfor en hobby du har. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Jeg har ikke noe godt svar på det du spør om, håper du finner det. Men tror det er sider på nettet der folk som ikke har et nettverk eller har få venner kan møte hverandre og se om de klaffer sammen. Har sett det før, men husker ikke navnet. Kunne dette være noe? Uansett så tror jeg du har innsett at vi lever bare en gang, og da er det også klart at du må ta sjanser. Jeg er enig i at det kan være rart å gå ut på byn alene, og kanskje er ikke det din greie. Men er du utadvendt, kan du jo ende opp med potensielle venner. Men er ikke bare bra folk der ute. Ellers så kan du jo begynne på noe? Trenger ikke nødvendigvis være for å få venner, men bare være sosial og rundt andre mennesker. Enten det er turgruppe, sport eller andre hobbier. Håper andre har bedre forslag, det er alt jeg kom på. Anonymous poster hash: eca4f...49e 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Vet ikke hvor du bor, men i de store byene er det i hvert fall en del møteplasser for folk som sliter med det mentale. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Vet ikke hvor du bor, men i de store byene er det i hvert fall en del møteplasser for folk som sliter med det mentale. Jeg er ikke trådstarter, men kan du spesifisere hva slags plasser du snakker om? Takk. Anonymous poster hash: a597c...0d7 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Vel, i Bergen har vi jo Amalie Skrams hus, Fontenehuset, Mental Helse Bergen og sikkert en god del flere jeg ikke har hørt om. Hvis man kontakter sitt lokale DPS har de trolig god oversikt over slike tilbud i nærområdet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Takk for svarene! Psykolog har jeg gitt opp, har gått der så lenge uten endring...Men jeg meldte meg på noe greier nå... føler meg som "uønsket" med en gang... men jeg må prøve. Prøvde dagsenter tidligere her, men det var så grått og trist... ikke akkurat det jeg trenger, føler jeg. Anonymous poster hash: 29941...ec4 Anonymous poster hash: 29941...ec4 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 boken "how to win friends and influence people" er interessant. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Er ikke så opptatt av å influere folk eller få mange venner, da... går mer på at jeg ikke har noe lyst til å sitte alene hele tiden. Ha det litt hyggelig. Jeg syns ikke det er noe hyggelig å være sosial sånn psyken min er nå, men vil forandre meg. I utgangspunktet liker jeg mennesker. Anonymous poster hash: 29941...ec4 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Er ikke så opptatt av å influere folk eller få mange venner, da... går mer på at jeg ikke har noe lyst til å sitte alene hele tiden. Ha det litt hyggelig. Jeg syns ikke det er noe hyggelig å være sosial sånn psyken min er nå, men vil forandre meg. I utgangspunktet liker jeg mennesker. Anonymous poster hash: 29941...ec4 Tittelen på boka er litt misvisende. Den tar egentlig bare opp hvordan man bør kommunisere og oppføre seg for å komme bedre overens med folk. Fantastisk bok skrevet på 30-tallet men fortsatt ytterst relevant (og trykkes fortsatt i store opplag). Flere jeg vet om som har sagt at den boka har endra livet deres. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 God bok, leser den selv. Selv om jeg har mange venner, vil gjerne ha fler, og dernest kontakter i forretningsøyenemd. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Hjelper vel ikke å lese en bok om hvordan kommunisere når problemet er at man ikke har noen å kommunisere med... men takk for tipset da, den høres jo bra ut hadde man vært mer normal enn jeg er. Anonymous poster hash: 29941...ec4 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Det hjelper ikke å ha noen å kommunisere med om du ikke greier å gjøre dem til venner. Forøvrig er ikke jeg den mest normale heller. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Problemet mitt er ikke at jeg ikke klarer å få venner... Anonymous poster hash: 29941...ec4 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Hjelper vel ikke å lese en bok om hvordan kommunisere når problemet er at man ikke har noen å kommunisere med... men takk for tipset da, den høres jo bra ut hadde man vært mer normal enn jeg er. Anonymous poster hash: 29941...ec4 Jo. Det kan hjelpe. Første steg i mellom-menneskelig relasjoner er å kommunisere. Hvordan skal du ellers få venner? Det finnes ingen fasit, men denne boka gir en fin innsikt i hvordan folk flest tenker og hva de bryr seg om. Det er ganske enkelt, men svært effektivt. Samt at det hjelper på ens egen innstilling. Man får så mye mer igjen av å faktisk bry seg og være interessert i andre. Uansett. Av forslagene her er vel denne boka det enkleste å gjennomføre. Så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
tHz Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 (endret) Hjelper vel ikke å lese en bok om hvordan kommunisere når problemet er at man ikke har noen å kommunisere med... men takk for tipset da, den høres jo bra ut hadde man vært mer normal enn jeg er. Anonymous poster hash: 29941...ec4 Så hva er det du spør om egentlig? Hvor du kan møte folk å prate med? Endret 14. april 2015 av tHz Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Mer praktisk ting. Ting man kan "gjøre". Hjelper ikke med "teori", jeg har gått til samtaler i mange år. Jeg klarer fint å føre en samtale, det er ikke problemet. Problemet er at jeg isolerer meg. Anonymous poster hash: 29941...ec4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Mer praktisk ting. Ting man kan "gjøre". Hjelper ikke med "teori", jeg har gått til samtaler i mange år. Jeg klarer fint å føre en samtale, det er ikke problemet. Problemet er at jeg isolerer meg. Anonymous poster hash: 29941...ec4 Fiks isoleringsproblemet, hate to break it, men folk liker ikke å være hobbypsykologer, og da blir de aldri vennene dine heller. Uansett om du tror det hjelper ikke bør du lese boka, den er spennende! Og den holdningen du utøver er et dårlig utgangspunkt for å skaffe seg venner. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Du kan kanskje prøve å søke om støttekontakt i kommunen du bor i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå