aadnesvik Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Hva er det som gjør at du får angst av å tenke på denne jobben?Jeg blir lært opp av en dame som sitter på bakrommet, og sminker seg mens jeg står i kassa, og det er kjempe lang kø. Jeg får høre av kunder at jeg virker usikker, er treig osv.. Men de vet faktisk ikke at jeg er helt ny og ho jeg skal bli lært opp av er på bakrommet å spiser eller sminker seg. Jeg orker ikke dette mer, jeg har prøvd å sagt ifra men ingen bryr seg virker det som.. Og jeg kjenner jeg overhode ikke liker meg der! Jeg har veldig lyst til å ha jobb, men jeg tenker det er best for meg å si opp denne jobben, ta sommerjobben også får jeg bare søke masse etter ferien.Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å avtale et møte meg sjefen. Du gjør han/hun, deg selv, kundene og dama på bakrommet en tjeneste om du sier i fra. Du skal ha skikkelig opplæring, og når du etterhvert blir trygg i jobben så kommer også kundene til å være fornøyd. Da har du heller ingenting å grue deg for, og alt av magesmerter og angst vil nok forsvinne. Om du fortsatt ikke blir hørt (får skikkelig opplæring) etter et møte med sjefen, så støtter jeg deg fullt ut og ville selv sagt opp jobben øyeblikkelig. Det er ikke sånn man tar i mot ungdom som vil arbeide. Lenke til kommentar
Rosa9 Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Send en melding eller si fra til sjefen din at du ønsker å snakke med han. Fortell han situasjonen, du vurderer å slutte grunnet du ikke får ordentlig opplæring og ikke trives slik som situasjonen er nå... Tar han ikke tak da støtter jeg deg i at det ikke er en plass å jobbe, men ville tatt ett ordentlig møte og prøvd å fått orden på situasjonen før jeg hadde gitt opp. edit: Som 16åring, får du stå i kassen alene? Er det ikke noe regler at du må ha en der som er 18 for å selge røyk osv? Og denne gode vennen din som jobber der, har hun/han samme inntrykk? Når dere er så gode venner kan du jo nevne til hun/han situasjonen så kan hun/han evt. snakke med faren sin/din sjef? Ja, jeg selger røyk og snus. Og det er ikke noe regler på det på denne stasjonen, ikke som jeg har hørt noe om ihvertfall. Jeg har hilst på dagliglederen og sjefen kun en gang siden januar, så jeg synes det er litt vanskelig å si ifra på en ordentlig måte i og med at jeg aldri ser de. Har sagt ifra mange ganger til ho, og ho sier det selvfølelig videre til sjefen. Men det skjer ikke noe, ho kommer nok aldri til å få sparken.. Lenke til kommentar
blured Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Tobakkskadeloven § 11 sier at du har lov til å selge tobakk, hvis en person over 18 har det daglige tilsynet med salget. Tilsvarende gjelder for salg av legemidler med hjemmel i forskrift for omsetning av legemidler utenfor apotek. I kravet til daglig tilsyn, ligger det ikke at de voksne som jobber i butikken må holde øye med deg hele tiden. Men du må alltid være på jobb sammen med en annen person på over 18 år som har hovedansvaret. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 (endret) Ja, jeg selger røyk og snus. Og det er ikke noe regler på det på denne stasjonen, ikke som jeg har hørt noe om ihvertfall. Jeg har hilst på dagliglederen og sjefen kun en gang siden januar, så jeg synes det er litt vanskelig å si ifra på en ordentlig måte i og med at jeg aldri ser de. Har sagt ifra mange ganger til ho, og ho sier det selvfølelig videre til sjefen. Men det skjer ikke noe, ho kommer nok aldri til å få sparken.. Men du har vel tlf til daglig leder, sånn at du kan ta det på tlf, evt. avtale et møte? En leder skal vel være tilgjengelig for den ansatte hvis den ansatte har et behov for en samtale? Endret 14. april 2015 av stigfjel 1 Lenke til kommentar
Rosa9 Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Tobakkskadeloven § 11 sier at du har lov til å selge tobakk, hvis en person over 18 har det daglige tilsynet med salget. Tilsvarende gjelder for salg av legemidler med hjemmel i forskrift for omsetning av legemidler utenfor apotek. I kravet til daglig tilsyn, ligger det ikke at de voksne som jobber i butikken må holde øye med deg hele tiden. Men du må alltid være på jobb sammen med en annen person på over 18 år som har hovedansvaret. Jeg jobber som regel med andre som er på min alder, så ja vi selger røyk og snus noe som vi egentlig ikke har lov til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå