Gå til innhold

Spam - har Elkjøp lekket kundedata?


Anbefalte innlegg

Fikk følgende spam  epost på en epostadresse som jeg kun bruker for epost fra Elkjøp: 

 

From: Tea Kxxxxxxx Lxxx <[email protected]

Subject: Møtes eller? 

Reply to: [email protected] 

to: elkjop@MITT DOMENE

 

Date; Fri, 10 Apr 2015 04:13:03

 

Message ID: [email protected]

 

Hei kjekken!

 

Det er Tea, husker du meg? Var vel ganske fine i formen da vi møttes sist hehe:)

Jeg synes hvertfall du er ganske hot, så hva sier du til å chatte litt på sex-data.no og bli bedre kjent? ;-)

 

Bare søk på "Tea" inne på sex-date.no og adde meg der! :-*

 

 

Klem fra Tea

 

---

Åpenbart ikke den typen epost Elkjop pleier sende ut. Jeg har forresten ikke vært kjekk eller fin i formen når jeg var på Elkjop, heller. Men kan ikke finne tilsvarende spam-tekst på google, heller... 

 

Når det gjelder domenenavnene her, er nok tjene-penger.org anonymisert, sex-data.no en skrivefeil og sex-date.no er registrert av Tony Lentino, Instra Corporation Pty Ltd, Melbourne: 

https://www.domeneshop.no/whois.cgi?search=DDCH6O-NORID&server=whois.norid.no

 

Jeg har anonymisert navnet til lokkedua, selv om det ikke er noen som heter akkurat det samme, er det ei som heter Thea med samme mellom- og etternavn. 

 

Er det noen fler som har mottatt tilsvarende spam på elkjøp-epost, eller er det noen som har plukket opp epostadressen min på vei over det usikrede internett? 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Botter prøver ikke elkjop@ mitt domene, nei. Får knapt nok spam på admin@ eller webmaster@. Det jeg får spam på er firmaer som har blitt hacka, type adobe@, eller domener som jeg har kjøpt kina-varer fra, type paypal.2014@ og ebay.2014@ - epostadresser som beviselig er henta fra faktisk epost-bruk. 

 

Det er det som er så fint med å ha egne domener. Det er langt mer transparent hvor spammerne har fått epost-adressene fra. Det har ofte (men ikke alltid) sammenheng med datalekkasjer. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...