Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Amarok 2011 - Bytte hovedlykter

Anbefalte innlegg

Hoppla!

En kamerat av meg kjøpte seg nylig en 2011 mod Volkswagen Amarok, og lurer på å bytte hovedlyktene om til xenonlykter. Fra 2014 eller 2015 kunne man få Amarok levert med xenonlys, mens tidligere modeller kun ble levert med halogen. Er det noen her som vet om disse xenonlyktene vil passe rett over på et eldre karosseri? (At man må fikse litt elektroniske ting er jeg klar over, ettersom xenonlys er veldig forskjellig fra halogen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør en forhandler hvor mye du må bytte. Xenon har sensorer på for og bakaksel for justering av lysene automatisk, halogen har ikke dette. Kan bli en ganske kostbar affære dette, sikkert flere ting som rele, ledninger osv som må byttes også.

Lenke til kommentar

Er det overhodet lov å ettermontere Xenon?

Antageligvis, MEN bilen må da også ha fungerende AUTOMATISK høydejustering av lysene, i tillegg til at lyktene må være godkjent for lyskilden.

Høres ut som noe som koster mer enn det smaker....

Lenke til kommentar

Antageligvis, MEN bilen må da også ha fungerende AUTOMATISK høydejustering av lysene, i tillegg til at lyktene må være godkjent for lyskilden.

Høres ut som noe som koster mer enn det smaker....

Det samme tror jeg.

Lenke til kommentar

Lyktespylere må man også ha..

Men, det finnes et unntak.

Det er lov med inntil 25W Xenon uten at det stilles krav til høyderegulering og spyleanlegg..

Dog må lykta være godkjent for lyskilden, og man må ha godkjenningspapirer på delene som vanlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...