Gå til innhold

[Løst] Nedgradere fra W8.1 til W7 - eller vente på W10

Anbefalte innlegg

Tenker å ta i bruk W7 igjen, da jeg aldri helt har vært fornøyd med W8 selv etter å ha kjørt det i snart 2 år(?)..

Har en gammel W7 plate med lisensnøkkel liggende, men denne nøkkelen tror jeg var brukt til en annen pc som jeg ikke lenger har. PCen jeg har nå har et helt annet hovedkort m.m.

Må jeg kontakte MS om jeg velger å installere W7 på nytt, for å få aktivert nøkkelen om igjen?

Eller, burde jeg bare droppe W7 og holde ut W8 til W10 kommer siden den versjonen vil være gratis for nettop W7/W8 brukere?

Likte aldri all den app-funksjonaliteten som ligger i W8, og leser jo at det vil være noe app-funksjonalitet i W10 også. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe direkte svar på spørsmålet ditt, men vil gjerne kommentere at jeg har sett litt på den W8, og bestemte meg for at jeg aldri ville ha den utgaven - jeg liker W7 veldig godt, har Ultimate utgaven. Føler ingen trang til en nyere utgave, men om det er som du sier at man får oppgradert når W10 kommer og at den vil være lik med 7 (?), da ville jeg vurdere å gå for 10.

Lenke til kommentar

Du kan jo og legge inn Windows 10 preview. Er gratis og fungerer veldig bra.

Er det for de som har W7 ja? Ikke for hvem som helst, vel. tror i

Preview er gratis for alle. Bare å laste ned .iso og installere.

@Skjeggape: man klarer fint å bruke windows 8 og windows 10 uten å røre apps. Så skjønner ikke hvorfor du bekymrer deg for en funksjonalitet du ikke trenger å bruke?

Blir som å klage på at bilen har for mye bagasjeplass :p

På min stasjonære har jeg brukt windows 8 siden release, uten å rørt en eneste app.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Er litt skeptisk til W10, først og fremst pga som nevnt tidligere, app-funksjonalitet.

Jeg vil bare tilbake til en windows med startmeny, og uten noe dilldall av apper og slikt tullball.

Det er sikkert flere hundre funksjoner og programmer du ikke bruker i Windows 7, så hvorfor noen app'er skal få deg til å velge noe gammelt fremfor noe nytt, er for meg en gåte..... No offence.

Lenke til kommentar

Preview er gratis for alle. Bare å laste ned .iso og installere.

Jeg vil ikke anbefale noen å kjøre Win10 Tech Preview på sin "hoved-PC".

Det er beregnet for testing og utprøving, og man vet aldri hva som vil bli endret fra en release til en annen. Man bør i det minste ha backup av alt viktig materiale lett tilgjengelig og være forberedt på at man kan bli nødt til å forlate Preview-skuta på kort varsel.

Oppgraderingen fra siste Preview til Win 10 Final Release vil også sannsynligvis ikke bli støttet i like stor grad som en oppgradering fra Win7, 8 eller 8.1 til Win10 Final.

Kjør gjerne Win10 TP i en virtuell maskin for å bli litt kjent med utseende osv., men i april 2015 ville jeg nok anbefale å holde hodet kaldt nå og heller oppgradere til Win10 på ordentlig om en halvt års tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min brukeropplevelse av W8 er dårlig, blant annet pga appene som jeg finner irriterende som ikke lar seg styre på normalt vis (aka tradisjonellt vis, ref W7), ikke lar seg lukke fullstendig mens andre apper får jeg ikke fjernet.

Opplever òg at W8 ikke er like spill-kompatibelt, noe som har gitt meg noen problemer.. Se mine innlegg for detaljer dersom det skulle være av interesse.

Alt I alt, W7 gir meg større kontroll over hva jeg ønsker installert og ikke enn hva W8 gjør.

Lenke til kommentar

Min brukeropplevelse av W8 er dårlig, blant annet pga appene som jeg finner irriterende som ikke lar seg styre på normalt vis (aka tradisjonellt vis, ref W7), ikke lar seg lukke fullstendig mens andre apper får jeg ikke fjernet.

Opplever òg at W8 ikke er like spill-kompatibelt, noe som har gitt meg noen problemer.. Se mine innlegg for detaljer dersom det skulle være av interesse.

Alt I alt, W7 gir meg større kontroll over hva jeg ønsker installert og ikke enn hva W8 gjør.

Har du prøvd å ikkje bruke appene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Prøv å boot en maskin som har UEFI og du bruker en ssd. Først med Windows 7 og så med Windows 8 eller 10. Om du da fremdeles vil leve i middelalderen, så værsågod. Det er himmelsk forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...