Crazysteps Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hei Har lest en del tester av IXUS 400 og de fleste er enige i at dette er et knallbra kamera. Lyd & Bilde har det tilogmed som det beste kompaktkameraet til 5495,- Men er det noen kameraer som slår dette til en pris av max 4000,- som er IXUS 400 sin egentlige pris? Kom med forslag, men vær nøye med å backe opp med argumenter. Gjerne også linker til sammenligningstester av flere kameraer. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det kommer an på hva man vil ha. Kameraet har dårlig batterikapasitet, treg autofokus og liten LCD-skjerm. Hvis dette ikke spiller noen rolle for deg, er Ixus 400 et godt kjøp. Casio Exilim EX-Z4 er bedre på kriteriene ovenfor, og er i tillegg mindre. Vi kommer med en test av kameraet innen et par uker. MLW Lenke til kommentar
eirik^^ Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg har bare en ting å si: KJØP DET KAMERAET! --eirik Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Jeg har bare en ting å si:KJØP DET KAMERAET! --eirik Nå var det dette med argumenter da.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Canon Digital Ixus 400 -Enkelt å bruke, både når det gjelder å ta bilder, og til å manøvrere i menyen -Norske menyer -Bra optikk til å være kompakt digitalkamera -Høy oppløsning, nok til opp mot A3 forstørrelser -Relativt lite støy i bildene -Helt ok batterikapasitet. Synes det er bedre enn Casio's små kameraer som har mindre batteri, men det kommer kanskje ann på hvordan man bruker det. Kapasiteten kan ikke måles kun ved antall bilder du får før batteriet kutter ut, slik mange tester batteriet. -Noe treg autofokus, men betydelig bedre enn tidligere Ixus modeller og ikke av det verste i denne klassen. Tips... trykk halvt ned for å fokusere først, og deretter når du vil ta bildet, trykker du helt ned. Tar bildet omtrent "instant". Dette kan du selvfølgelig kun gjøre om avstanden til objektet ikke forandrer seg. -Har sett mye mindre LCD skjermer, og den er skarp og tydelig, og med rask nok oppdatering (dette er jo viktigere enn hvor stor den er... større LCD skjerm trekker også mer strøm). -Billige minnekort (Compact Flash) -Alt du trenger følger med i pakken (batteri, lader, USB kabel, tv kabel, software, manual, minnekort osv...) -Stilig design -Og sist men ikke minst... bra bilder! Er nok flere fordeler, men kommer ikke på noen i farten. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Du har jo Olympus C-4000 som er et fantastisk og solid kamera, men ikke så lite til 3500.... Det går så vidt jeg veit også på AA-batteri, noe som er en stor fordel. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Du har jo Olympus C-4000 som er et fantastisk og solid kamera, men ikke så lite til 3500.... Det går så vidt jeg veit også på AA-batteri, noe som er en stor fordel. Er langt fra så lite og nett, og langt fra så stilig (ser ut som en "klump" synes jeg). Skjermen er i tillegg utrolig dårlig (treg oppdatering) og når jeg prøvde kameraet, så likte jeg ikke følelsen. Virker som han vil ha ett lite og nett kamera, og skal man ha AA batterier, så begrenser det muligheten til å lage ett lite kamera. Det er ikke bare fordeler med AA heller... de oppladbare AA batteriene varer kortere pr. lading enn de spesielle lithium-ion batteriene som følger med f.eks Ixus 400, men man kan i nødsfall stikke innom en kiosk og kjøpe batterier om de skulle bli tomme, men disse varer kun en 10 bilder eller noe før de dør. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Virker som han vil ha ett lite og nett kamera, Det stemmer. Hovedgrunnen til at jeg vil ha meg et nytt kamera er at jeg skal på 2-måneders interrail til sommeren og i den forbindelse trenger et lite og hendig kamera med meget god lagringsplass. Man tar mange bilder på 2 måneders ferietur og man vil jo helst at de bildene skal bli så bra som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå