tiggy Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Jeg fylte 16 i år og har bestemt meg for å kjøpe meg scooter. Jeg er ei ganske liten jente, ca 1.60 høy og veier vel rundt 50 kg. Jeg er litt usikker på om jeg vil kjøpe ny eller brukt scooter, men vil ikke bruke så alt for mye penger på den. Maksgrense på en ny scooter har jeg satt som 13.000. Finnes det noen gode under denne prisen, eller bør jeg heller gå for en brukt? Dersom jeg skal kjøpe en brukt, hva må jeg se etter? Hvor mange kilometer kan den ha kjørt for at det skal være "mye"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Kjøp en brukt scooter i god stand. Du får ikke en ny scooter til 13 000. Prøv å finn en som har gått under 10 000 km, gjerne litt mindre. Du må huske at du skal klare å selge den videre senere. Jeg ville sett på Vespa. Hvis heg skulle kjørt scooter, hadde jeg selv kjørt Vespa. De virker velbygde, de er praktiske og er gode å kjøre. Samtidig holder de seg godt i pris. Lenke til kommentar
tiggy Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 Kjøp en brukt scooter i god stand. Du får ikke en ny scooter til 13 000. Prøv å finn en som har gått under 10 000 km, gjerne litt mindre. Du må huske at du skal klare å selge den videre senere. Jeg ville sett på Vespa. Hvis heg skulle kjørt scooter, hadde jeg selv kjørt Vespa. De virker velbygde, de er praktiske og er gode å kjøre. Samtidig holder de seg godt i pris. Da tror jeg nok at jeg går for en brukt en. Jeg har hørt mye negativt om Vespa, at de er så tunge og trege, og at de er veldig overpriset. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Honda, Yamaha, Derbi og Aprilia pleier å være anbefalte. De ligger kanskje noe høyere i pris enn de billigste men man tar det inn igjen på mindre reservedeler og verkstedbesøk. Km-stand har lite å si i forhold til hva slags stand den er i, men du kan kanskje bruke det som pruteargument. Kjøper du f.eks. CPI eller TMS kan du regne med at enten vil ikke verkstedene ta den inn eller så får du rett og slett ikke tak i deler til den og må bare skrote den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Kjøp en brukt scooter i god stand. Du får ikke en ny scooter til 13 000. Prøv å finn en som har gått under 10 000 km, gjerne litt mindre. Du må huske at du skal klare å selge den videre senere. Jeg ville sett på Vespa. Hvis heg skulle kjørt scooter, hadde jeg selv kjørt Vespa. De virker velbygde, de er praktiske og er gode å kjøre. Samtidig holder de seg godt i pris. Da tror jeg nok at jeg går for en brukt en. Jeg har hørt mye negativt om Vespa, at de er så tunge og trege, og at de er veldig overpriset.Kjøp totakter, den er ikke veldig treg. Hvor fort vil du ha den til å gå da? Lenke til kommentar
tiggy Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Kjøp en brukt scooter i god stand. Du får ikke en ny scooter til 13 000. Prøv å finn en som har gått under 10 000 km, gjerne litt mindre. Du må huske at du skal klare å selge den videre senere. Jeg ville sett på Vespa. Hvis heg skulle kjørt scooter, hadde jeg selv kjørt Vespa. De virker velbygde, de er praktiske og er gode å kjøre. Samtidig holder de seg godt i pris.Da tror jeg nok at jeg går for en brukt en. Jeg har hørt mye negativt om Vespa, at de er så tunge og trege, og at de er veldig overpriset.Kjøp totakter, den er ikke veldig treg. Hvor fort vil du ha den til å gå da? Så fort som det er mulig på en 50ccm, og en som drar godt opp bakker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 70 km/t er mulig på en uplombert Vespa. Ellers er det strengt tatt 45 km/t som gjelder. Lenke til kommentar
tiggy Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 70 km/t er mulig på en uplombert Vespa. Ellers er det strengt tatt 45 km/t som gjelder. uplombert? vil det si å trimme den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Ja, man tar ut plombene som får scooteren til å gå i 45. Fra fabrikk gjør scooterne mye mer, og må etter norske lover plomberes til 45. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 70 km/t er mulig på en uplombert Vespa. Ellers er det strengt tatt 45 km/t som gjelder. uplombert? vil det si å trimme den? Egentlig ikke. Tar man ut plomberingene går scooteren slik den er ment å gå fra fabrikk. Trimmer man går man ut over dette for å få mer effekt enn uplombert. Begge deler er like ulovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå