TweedyBee Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 http://www.nrk.no/norge/_-vi-kan-ikke-gjore-annet-enn-a-lope-1.12304358 Meninger? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Hvis det er et vedvarende sikkerhets-issue rundt regjeringsbygg burde vel vaktstyrken vært ordinært politi, utplassert på fast basis. 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Vel, om de ikke får det kan de jo gjøre som de sier: løpe...men hva er poenget da? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 De er jo ikke verre stilt en nasjonens ordensvakter som hver helg møter kniv og alvorlig vold. Jeg har sett statistikk som tyder på at vektere utsettes for kniv 1000 ganger hvert år, og det skal visstnok være oftere enn politiet. Det siste kan man kanskje ta med en knipe salt. Ordensvakter og vaktene i regjeringsvalget har samme tilgang til maktmidler, og det er håndjern. Begge vil ha samme adgang til makt. Jeg vil tro det på generell basis er større behov for både batong og pepperspray blant vektere og ordensvakter med utsatt tjeneste enn for vaktene i regjeringskvartalet. Dersom trusselbildet er så alvorlig tror også jeg at bevæpnet politi er en mer riktig vaktstyrke, men vi skal også huske at vaktene har numerisk styrke, og kan dekke over større områder. Et annet aspekt er at politiet ved en vanskelig pågripelse nok vil like å ha ekstra folk til stede som kan bistå ved behov. Dette ville uansett ikke vært et problem om man hadde beholdt muligheten for å utstyre vekter med batong og pepperspray, som fantes i lovverket før 2011. Dersom verneombudet kan nekte å ha vaktene ute uten maktmidler er det jo en interessant presedens. Da kan verneombud på f.eks. Oslo S gjøre det samme, eller i selskap som tilbyr ordensvakter til utelivet. At vaktene i regjeringskvartalet sannsynligvis er offentlige tjenestemenn får ingen betydningsfulle. Lenke til kommentar
TweedyBee Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Jeg er for at vektere på utsatte objekter skal ha tilgang til batong. Men dette er en løsning jeg bare kan se for meg om vekterene som skal bli utstyrt går igjennom grundig kursing innen batongbruk og relevante lover, avsluttet med en eksamen eller lignende. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Meninger? Jeg tviler på at batonger er tilstrekkelig for å banke vett i regjeringene, forrige, denne, eller neste. 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Jeg er for at vektere på utsatte objekter skal ha tilgang til batong. Men dette er en løsning jeg bare kan se for meg om vekterene som skal bli utstyrt går igjennom grundig kursing innen batongbruk og relevante lover, avsluttet med en eksamen eller lignende.Relevante lover? Det er to paragrafer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 regjeringsvakter burde bli utstyrt med håndvåpen, samt batong - pepperspray. Dette er ikke politi men regjeringsvakter Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 regjeringsvakter burde bli utstyrt med håndvåpen, samt batong - pepperspray. Dette er ikke politi men regjeringsvakter Det er jo nettopp fordi de ikke er politi de ikke kan utstyres med det. Ellers er jeg skeptisk til å utstyre dem med skytevåpen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 regjeringsvakter burde bli utstyrt med håndvåpen, samt batong - pepperspray. Dette er ikke politi men regjeringsvakter Det er jo nettopp fordi de ikke er politi de ikke kan utstyres med det. Ellers er jeg skeptisk til å utstyre dem med skytevåpen. Jeg tror ikke en terrorist vil gå inn til regjeringskvartalet med bare knyttnevene. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Gi dem sjokkvåpen-elektrisk støt. https://www.youtube.com/watch?v=OFddlI9QHJk Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Jeg tror ikke en terrorist vil gå inn til regjeringskvartalet med bare knyttnevene. Deres rolle er ikke å stanse terrorister. Har man slike problemer får man ordne med politifolk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå