aklla Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Noen som vet ca hva det kan koste å leie inn noen for å male ett hus med ca 180kvm grunnflate og 2 etasjer, altså, totalt ca 360kvm? Holder med ett strøk maling tenker jeg, samme farge som tidligere... Er bare ute etter ett ca estimat, jeg har ikke peiling på pris på sånt Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Vegg, tak, lister? Høres ut som en stor jobb. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 Ehh, utendørs Glemte vist det... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Kommer an på om det er svart eller hvitt. Går du for polakker så tipper jeg rundt 15-20k + maling. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 Skal være rødt(huset altså), men hvit arbeid Må regnskapsføre det osv, og er vanskelig med svart, regnskapsført arbeid Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Var en sak om det i nyhetene her forleden dag i og med at en viss politiker hadde brukt polsk arbeidskraft. Norske malere mente jobben burde koste 100k pluss moms.... Vet ikke hvor stor jobben var da. Men det blir nok ikke billig:) Lenke til kommentar
Oter Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 du kan jo sjekke hva støre betalte: http://www.nettavisen.no/nyheter/stre-viste-nettavisen-sitt-maleregnskap/3422772870.html nå betalte han inn på en polsk konto,et norsk firma skulle hatt rundt 100k + mva for huset hans,så det billigste er og gjøre det selv,eller få en vennegjeng til og hjelpe til Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Noen som vet ca hva det kan koste å leie inn noen for å male ett hus med ca 180kvm grunnflate og 2 etasjer, altså, totalt ca 360kvm? Holder med ett strøk maling tenker jeg, samme farge som tidligere... Er bare ute etter ett ca estimat, jeg har ikke peiling på pris på sånt Hvorfor ikke legge det ut på mittanbud med noen bilder og beskrivelse? Da får du uforpliktene tilbud fra ulike firmaer. Merk at en del kan nok svare "denne jobben kan vi gjerne gjøre for deg, ta kontakt så finner vi ut av resten" eller tilsvarende, så presisér at du ønsker så detajert prisoverslag som mulig eller noe i den duren. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Husk også at det vil være forskjell på kvaliteten på arbeidet. Har høyrt skrekkhistorier om folk som har leigd nokon til å male huset svart for ein billig penge. Resultatet blei då at hobbymalaren tynna ut malinga med whitesprite slik at den var lett og rask å smøre utover. Då såg huset vedlig fint ut til whitespriten hadde tørka ut og malinga flassa av. Har også høyrt historier om malera som skryter av at dei berre brukte halvparten av malinga som var berekna på jobben. Å bruke forlite maling betyr då berre at malinga ikkje er jobba inn i treverket og at det då går kortare tid før ein må male på nytt. Mitt råd vil derfor være å få inn nokre anbud frå forskjellige aktørar der dei angir omtrentlig kor mange timar med arbeidet det vil være, og ca kor mykje maling som vil gå med. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Kan også være greit å spesifisere at alle vegger skal vaskes og renses for ev. svertesopp, og at løs gammel maling må skrapes bort, før ny maling påføres. Dersom det ikke brukes spesielt svertesoppbestandig maling bør veggene sprøytes med soppdreper før de males (lurt å gjøre uansett). Svertesopp blir fort et problem på lyse hus, spesielt på nord- og østveggen som ikke blir varmet opp av solen. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Jeg har ingen større kunnskap om maling av hus, men det bør nok brukes 2 strøk maling på yttervegger. Avhengig av forholdene, antakelig, men som zanta skriver, må evt. gammel maling skrapes bort hvis det flakner av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå