JaySpearing Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Hei! Har en z3 med ødelagt skjerm og touch, som jeg gjerne skulle har formatert. Noen som vet om dette er mulig kun ved bruk av pc? Får slått på mobilen, men får som sagt ikke gjort noe innpå den pga av touchscreenens defekt. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Det kan gjøres med Adroid-SDK installert på pc'en, og bruk av adb kommandoer. Fant en kjapp guide her. Om du leiter litt så finner du sikkert noen som forklarer enda bedre hvis du synes dette ble litt tynt. Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 Det kan gjøres med Adroid-SDK installert på pc'en, og bruk av adb kommandoer. Fant en kjapp guide her. Om du leiter litt så finner du sikkert noen som forklarer enda bedre hvis du synes dette ble litt tynt. Hjertelig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 (endret) OTG og gammeldags USB mus som ikke krever strøm.... Endret 13. april 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 OTG-adapter og en helt vanlig USB-mus skal nok fungere uavhengig om den krever strøm eller ikke. Min xperia Z leverer så mye strøm at jeg klarte å lade en annen telefon litt via OTG. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Hvis skjermen er død hjelper det lite med mus da. Hvis bare touchen er ødelagt kan man like gjerne resette fra bootloader vha strøm/volumknappene, trenger ikke mus eller pc til det. 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 (endret) Om du har bilde i display, men ikke touch funksjonalitet trenger du ikke noe ekstra.Start telefonen i recovery og nullstill den derfra, da bruker man kun de fysiske knappene på telefonen. Boot into Xperia Z3 Recovery Mode Edit: Der kom teitur meg i forkjøpet. Endret 14. april 2015 av esoteric 1 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Men du kom med link til instruksjoner. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 OTG-adapter og en helt vanlig USB-mus skal nok fungere uavhengig om den krever strøm eller ikke. Min xperia Z leverer så mye strøm at jeg klarte å lade en annen telefon litt via OTG. OT: Min trådløse mus fra Logitech funker også fint med OTG Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 15. april 2015 Forfatter Del Skrevet 15. april 2015 (endret) Da er det store spm hvordan jeg kan få slått den av uten touchen? Har 50% batteri igjen, og med z3ens batterikapasitet kan det ta sin tid før den blir utladet Klarer ikke finne ut hvor jeg tar ut batteriet. Vil forresten takke alle for fine svar Endret 15. april 2015 av Lindie Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 OTG-adapter og en helt vanlig USB-mus skal nok fungere uavhengig om den krever strøm eller ikke. Min xperia Z leverer så mye strøm at jeg klarte å lade en annen telefon litt via OTG. OT: Min trådløse mus fra Logitech funker også fint med OTG Din trådløse mus har vel et batteri i seg? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Må nok bruke ADB for å slå den av. adb shell reboot -p Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Da er det store spm hvordan jeg kan få slått den av uten touchen? Har 50% batteri igjen, og med z3ens batterikapasitet kan det ta sin tid før den blir utladet Klarer ikke finne ut hvor jeg tar ut batteriet. Vil forresten takke alle for fine svar Å slå av telefonen? Det er bare holde inne volumopp+powerknappen lenge nok, hvertfall på z3c. http://iknowthatnow.com/2014/10/07/sony-xperia-z1-z1-compact-z2-z3-frozen-screen-and-cant-turn-off/ Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 OTG-adapter og en helt vanlig USB-mus skal nok fungere uavhengig om den krever strøm eller ikke. Min xperia Z leverer så mye strøm at jeg klarte å lade en annen telefon litt via OTG. OT: Min trådløse mus fra Logitech funker også fint med OTG Din trådløse mus har vel et batteri i seg? Ja, selvfølgelig. Ville bare kommentere at det ikke nødvendigvis måtte være en kablet mus (som jeg trodde før jeg testa). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 OTG-adapter og en helt vanlig USB-mus skal nok fungere uavhengig om den krever strøm eller ikke. Min xperia Z leverer så mye strøm at jeg klarte å lade en annen telefon litt via OTG. OT: Min trådløse mus fra Logitech funker også fint med OTG Din trådløse mus har vel et batteri i seg? Ja, selvfølgelig. Ville bare kommentere at det ikke nødvendigvis måtte være en kablet mus (som jeg trodde før jeg testa). Har bare testet to ganger. Den musen som krevde strøm virket ikke, mens den som hadde strøm selv gikk helt ok. En plass må jo musen få strøm fra om det ikke er en mekanisk gammeldags mus.... Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Hvilken telefon var det du testet på? Noen av de første mobilene som kunne bruke slik OTG-adapter hadde ikke mulighet for å levere strøm. Det ble løst ved å ha en y-adapter som også hadde tilkobling for ekstern strømkilde. Tror de fleste High-end Android-mobiler fra siste to år er i stand til å levere strøm fra selve mobilen til ekserne USB-OTG enheter. Det kan i hvertfall min 2 år gamle Xperia Z, og da bil jeg tro det går for alle senere Z-serie utenom ZR. Som sagt kunne min mobil lade en annen telefon gjennom USB-OTG. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Ikke noe high end telefon. Cluet er at jeg ikke gir råd som krever forutsetninger for å virke. Jeg gir råd jeg vet virker, om de følges. De to setningene kan høres lik ut, men de er det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå