Gå til innhold

Formatere Z3 ved kun bruk av pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det store spm hvordan jeg kan få slått den av uten touchen? Har 50% batteri igjen, og med z3ens batterikapasitet kan det ta sin tid før den blir utladet :) Klarer ikke finne ut hvor jeg tar ut batteriet. Vil forresten takke alle for fine svar :)

Endret av Lindie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

OTG-adapter og en helt vanlig USB-mus skal nok fungere uavhengig om den krever strøm eller ikke. Min xperia Z leverer så mye strøm at jeg klarte å lade en annen telefon litt via OTG.

OT: Min trådløse mus fra Logitech funker også fint med OTG

Din trådløse mus har vel et batteri i seg?

Lenke til kommentar

Da er det store spm hvordan jeg kan få slått den av uten touchen? Har 50% batteri igjen, og med z3ens batterikapasitet kan det ta sin tid før den blir utladet :) Klarer ikke finne ut hvor jeg tar ut batteriet. Vil forresten takke alle for fine svar :)

Å slå av telefonen? Det er bare holde inne volumopp+powerknappen lenge nok, hvertfall på z3c.

http://iknowthatnow.com/2014/10/07/sony-xperia-z1-z1-compact-z2-z3-frozen-screen-and-cant-turn-off/

Lenke til kommentar

OTG-adapter og en helt vanlig USB-mus skal nok fungere uavhengig om den krever strøm eller ikke. Min xperia Z leverer så mye strøm at jeg klarte å lade en annen telefon litt via OTG.

Ja, selvfølgelig. Ville bare kommentere at det ikke nødvendigvis måtte være en kablet mus (som jeg trodde før jeg testa).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja, selvfølgelig. Ville bare kommentere at det ikke nødvendigvis måtte være en kablet mus (som jeg trodde før jeg testa).

Har bare testet to ganger. Den musen som krevde strøm virket ikke, mens den som hadde strøm selv gikk helt ok. En plass må jo musen få strøm fra om det ikke er en mekanisk gammeldags mus....

Lenke til kommentar

Hvilken telefon var det du testet på? Noen av de første mobilene som kunne bruke slik OTG-adapter hadde ikke mulighet for å levere strøm. Det ble løst ved å ha en y-adapter som også hadde tilkobling for ekstern strømkilde.

Tror de fleste High-end Android-mobiler fra siste to år er i stand til å levere strøm fra selve mobilen til ekserne USB-OTG enheter. Det kan i hvertfall min 2 år gamle Xperia Z, og da bil jeg tro det går for alle senere Z-serie utenom ZR. Som sagt kunne min mobil lade en annen telefon gjennom USB-OTG.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ikke noe high end telefon.

Cluet er at jeg ikke gir råd som krever forutsetninger for å virke. Jeg gir råd jeg vet virker, om de følges. De to setningene kan høres lik ut, men de er det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...