kristianisabella Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 ''The power of language'' Heihei alle vg1/privatister der ute som var så heldige å skal ha engelsk tentamen. Nå har vi fått temaet, the power of language. Jeg opprettet denne tråden slik at vi kan diskutere, oppmuntre og sammenlikne forberedelser. Har du en idee om hva som kan være en kommende oppgave? Skriv det ned, her hjelper vi hverandre Alle linker og aktuelle forslag til oppgaver som postes, blir samlet øverst her. Dette er det som har kommet frem i tråden hittil, bare å hive på, så oppdaterer jeg senere. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Tror nok en av oppgavene er om den posisjonen engelskspråket har i dagens samfunn, og hvor viktig det har blitt å kunne engelsk. Lenke til kommentar
agst1798 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Er dere enige om at hefte er veldig dårlig? Lenke til kommentar
agst1798 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Tror nok en av oppgavene er om den posisjonen engelskspråket har i dagens samfunn, og hvor viktig det har blitt å kunne engelsk. Jo, men det har ikke så mye med de vedleggene å gjøre. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Enig i at heftet var dårlig, ja. Men i og med at et av "the bullet points" på side 2 i heftet, var "The importance of learning English", tenkte jeg at det var en mulig oppgave. Men jeg har ingen anelse om oppgavene. Tror det viktigste er å finne kilder vi kan bruke i morgen, og skrive litt engelsk for å komme i modus Lenke til kommentar
( ) Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Det er riktignok et marginalt forum, men hvis man leser hva slags engelsk som brukes av morsmålsengelsktalende i forskjellige kommentarfora på nettet - vel, det er vanskelig å se for seg at noen av de noensinne skulle kunne skrive noe som i det hele tatt ville være leseverdig, men de tror åpenbart selv at de skriver godt... Når det evt. skulle gjelde historiske eksempler på vellykket bruk av det engelske sprog, kan man jo f.eks trekke frem Winston S. Churchill, som virkelig greide å mobilisere det britiske folk, nærmest bare ved talene han holdt. ("I have nothing to offer but blood and toil, tears and sweat"...) (Og noe senere: "From ... in the Baltic to Trieste in the Adriatic, an Iron Curtain has descended across Europe"... (de tre prikkene efter "from" betegner et stedsnavn jeg har glemt - men Winston var altså den første som brukte betegnelsen jernteppe om Sovjets avsondring av sin interessesfære.)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå