mobruu Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Okay .. jeg sliter .. (tror jeg) .. Regner med at en eller flere av dere her inne har vært borti FS9 (flightsim 2004) og vet hva det spillet krever av systemet .. Jeg var så plaget av dårlig FPS under flighsim2002 med mitt GF2 TI200 når jeg hadde ai fly i sikte at jeg gikk til innkjøp av nytt hk (A7N8X), ny cpu (XP2400), nytt skjermkort (creative GF4 TI4800) og ny ram 2 x 512mb (Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM) .. Dette førte til LITT bedre ytelse, men ikke som forventet .. Når jeg derimot installerte FS9, hadde jeg hørt at denne var litt mere FPS vennlig, noe som jeg da trodde at ville komme meg til gode da jeg hadde et relativt "oppegående" system .. Tvert imot .. Jeg kan ikke kjøre med antialiasing styrt av flightsim'en .. Nix .. det fører til at FPS'en dropper til mellom 5-7 når jeg KUN har flyet jeg flyr med i syne (i luften, blant skyer) .. FPS'en ellers er heller ikke akkurat noe å skryte av .. Jeg har derimot ingen problemer what-so-ever med spill som max payne 2, bf 1942 etc .. der gir systemet god flyt i spillet .. Nå har det seg slik at jeg er en fanatisk flightsim bruker og det er så og si det eneste jeg spiller for tiden .. Er jo seff interessert i å ha god ytelse, samt god grafikk og bra flyt når jeg spiller .. Spørsmålet mitt til dere er ... Bør jeg vurdere å kjøpe meg et ATI kort ? (tenkte type Sapphire 9800 256mb .. Er det verdt det ? Eller vil jeg få like mye ut av å gå for et 128mb kort .. Isåfall hvilket kort BØR jeg velge ? Finnes det noen systemer der ute som vil gi MAX ytelse med alle instillinger kjørt helt til høyre ? Håper at det er noen der ute som vil hjelpe meg litt med dette problemet .. På forhånd, tuuuuusen takk for hjelpen -Morten- Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Antialiasing på ett TI4800, det kan du nok bare glemme. For å få full utnytte av fsaa/aniso må du nok oppgradere til et nyere kort, f.eks Radeon 9600/9800 eller fx 5600/5900. ATI sine kort er klart best når det gjelder fsaa/aniso og dx9 spill. Lenke til kommentar
mobruu Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Okay .. Bør jeg satse på et 9800 med 256mb ram (for fremtiden også) eller vil det gå helt smooth med et med 128mb ram ? Og, hvilken produsent bør jeg satse på ? Hercules, Asus, Powercolor eller Sapphire ? Thanks, -Morten- Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Litt vanskelig å si. Per dags dato er det få eller ingen spill som bruker 256mb, men hvem vet om 3 måneder? Hvis jeg var deg ville jeg gått for 256mb hvis jeg følte jeg hadde råd til det. Vær obs på at 256mb på kort som har svakere ytelse enn en 9800/9800 Pro er bare tull. Sitter forresten selv med en 9700 Pro som jeg kjøpte for ca. 9 måneder siden, og er fortsatt kjempefornøyd med ytelsen i alle spill, så jeg tviler på at du kommer til å bli misfornøyd med en 9800 uansett hvilken versjon du går for. Michael Lenke til kommentar
mobruu Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Flott .. tusen takk for hjelpen .. Sjekker innom her imorgen, før jeg tar en telefon til mpx, komplett og multicom for å få de til å krangle på prisene på et Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO kort -Morten- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå