Gå til innhold

Mer studiepoeng?

Gjest Bruker-369050

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-369050

Hei!

Jeg tenker å ta flere fag etter bacheloren, men har kanskje ikke muligheten på å komme inn på samordna opptak. Og det der er ok for universitetet, men spm om jeg får omgjort fra lån til stipend?
Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-369050

Jeg strøk i et støttefag og må derfor ta det opp til høsten. Mangler per i dag 15 studiepoeng. Jeg skulle vært ferdig med min bachelor denne våren. Samtidig som jeg tar opp støttefaget jeg strøk i så ønsker jeg å ta et årsstudium parallelt med dette. 

Siden jeg da i praksis fortsetter min bachelor med et årsstudium innebygd så får jeg til neste år 230 studiepoeng istedet for 180. Får jeg da omgjort lånet til stipend neste år er det jeg egentlig lurer på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Jeg har og et annet spørsmål. Happy.gif 
Det handler om studierett. Jeg har som sagt et støttefag igjen før jeg har ferdig bachelor så i følge studieveiledere går ikke min studierett ut før det faget er fullført som etter planen skal ha blitt tatt opp igjen og fullført høsten 2015. MEN, saken er at jeg skal jo gjøre noe mens jeg tar opp det støttefaget. Og det er da årsstudiumet kommer inn. Jeg tenker kanskje jeg sikrer studieretten i hvertfall et år til hvis jeg søker årsstudium gjennom samordna opptak. Jeg vil ikke at studieretten min skal gå ut etter jeg har tatt opp det faget for jeg vil ta årsstudiumet og kanskje ta en master etterpå. 

Blir det noe problem å ta opp støttefaget samtidig som jeg tar et årsstudium gjennom samordna opptak? Og hva tenker lånekassen om dette? Hvis jeg bare melder meg opp via studentweb er jeg redd det og blir feil.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...