Gjest Bruker-369050 Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Hei!Jeg tenker å ta flere fag etter bacheloren, men har kanskje ikke muligheten på å komme inn på samordna opptak. Og det der er ok for universitetet, men spm om jeg får omgjort fra lån til stipend?Noen som vet? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Laanekassen bryr seg bare om at du tar studiepoeng, ikke om du har kommet inn gjennom Samordnet opptak. Om laan blir omgjort til stipend, kommer jo anpaa om du mangler studiepoeng fra tidligere! 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Jeg strøk i et støttefag og må derfor ta det opp til høsten. Mangler per i dag 15 studiepoeng. Jeg skulle vært ferdig med min bachelor denne våren. Samtidig som jeg tar opp støttefaget jeg strøk i så ønsker jeg å ta et årsstudium parallelt med dette. Siden jeg da i praksis fortsetter min bachelor med et årsstudium innebygd så får jeg til neste år 230 studiepoeng istedet for 180. Får jeg da omgjort lånet til stipend neste år er det jeg egentlig lurer på. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Da kommer du jo fortsatt til å mangle 10 poeng, for å få omgjort alt fra de 4 årene til stipend. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Ser at jeg har regnet feil. Blir selvsagt 240 jeg ender opp med. :-) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Jeg har og et annet spørsmål. Det handler om studierett. Jeg har som sagt et støttefag igjen før jeg har ferdig bachelor så i følge studieveiledere går ikke min studierett ut før det faget er fullført som etter planen skal ha blitt tatt opp igjen og fullført høsten 2015. MEN, saken er at jeg skal jo gjøre noe mens jeg tar opp det støttefaget. Og det er da årsstudiumet kommer inn. Jeg tenker kanskje jeg sikrer studieretten i hvertfall et år til hvis jeg søker årsstudium gjennom samordna opptak. Jeg vil ikke at studieretten min skal gå ut etter jeg har tatt opp det faget for jeg vil ta årsstudiumet og kanskje ta en master etterpå. Blir det noe problem å ta opp støttefaget samtidig som jeg tar et årsstudium gjennom samordna opptak? Og hva tenker lånekassen om dette? Hvis jeg bare melder meg opp via studentweb er jeg redd det og blir feil. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 (endret) Du mister ikke studieretten når du tar et annet studium samtidig. Hvilke regler som gjelder overgang til master for deg, vet jeg ikke, men de påvirkes ikke av at du tar eller har tatt et årsstudium. Endret 15. april 2015 av Zarac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå