AndreaBjerke Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Hei! Jeg har lenge lurt på om det finnes noen Norske bedrifter som produserer varer i land med lave lønnsugifter. Noen som vet? Jeg vet at blandt annet Bergans får noen av tingene sine sydd i Vietnam. Tenkte jeg skulle skrive en informasjons tekst, men synes det er vanskelig å finne sider som setter Norske bedrifter i et dårlig lys. Takk på forhånd for svar :-) Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 http://www.aftenposten.no/okonomi/Norske-klesfirmaer-Dette-gjor-vi-for-a-sikre-etisk-handel-7546356.html Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 ... synes det er vanskelig å finne sider som setter Norske bedrifter i et dårlig lys. Hvorfor anser du det som dårlig at de gir masse arbeid og dermed lønn til folk i uland som ikke har bedre alternativer enn dette. Hadde det vært bedre om disse folkene i ulandene hadde vært arbeidsløse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Jeg stusset også litt over problemstillingen her. Hvorfor er det negativt at norske bedrifter gir arbeid til mennesker i fattige land? Ang. lønnsnivå: skal liksom de som bor i Vietnam få samme lønn som ansatte her i Norge? Dersom du har tenkt å trekke inn sosial dumping i teksten din så bør du være klar over at dette er et begrep som er oppfunnet av fagforenningene, og som egentlig ikke betyr noe annet enn "Vi ønsker ikke mennesker fra andre land hit som vil jobbe for en lavere lønn enn det vi har". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå