Gå til innhold

Skrivebordikoner og favoritter forsvinner

Anbefalte innlegg

Hei

Har et lite problem etter at jeg har startet opp winXP. I det jeg startet opp windows, så vises alle mine skrivebordsikoner og favoritter på internett, men straks jeg begynner å bruke de forskjellige windows programmene og internett, så "nullstiller" alle skrivebordsikonene og internett-favorittene seg, altså ingenting vises??? ...samtlige ikoner og favoritter forsvinner, og jeg står igjen med tomme områder!

Hvorfor skjer dette??

Noen som vet hva som har skjedd, eller hvor feilen ligger, evnt hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig rart problem det der... Men har du skjult ikonene på skrivebordet? Høyreklikk på bakgrunnen og velg arrange icons by/arranger ikoner og sjekk om show desktop icons/vis skrivebordsikoner er aktivert.

Ellers ville jeg tatt å reparert installasjonen. Sett inn Xp cd'en ved oppstart og start setupen. Deretter velger du reparer andre gangen du får spørsmål om det. Du må trykke R eller noe sånt (etter at den har lett etter tidligere windows installasjoner)

edit: Også sjekk for virus og såkalt spyware (last ned Spybot eller Adaware).

Lenke til kommentar

Kan du åpne Oppgavebehandleren/Task Manger og velge prosesser og deretter velg ALT+Print Screen?

Og så limer du inn bildet i paint og lagrer det, deretter legger bildet her Da kan jeg sjekke om du har noen uønskede programmer som kjører.

Bare om du vil det da ;)

Har ikke hørt om et lignede problem før...

edit: Jeg gjorde et lite søk og fant denne:

My icons keep on disappearing; getting mixed up; moving; disappearing.

Shut down all programmes.

Turn on the option to view hidden files.

Search for a file called "shelliconcache"

Delete it.

Reboot using Start, Shutdown.  Do not use any shortcuts you may have.

Shelliconcache will be recreated during reboot, and will be written to when you shut down. So reboot twice.

If you have no joy, use Regedit to add a  "Max Cached Icons" (without quotation marks) string value with a value data of 2048 (without quotation marks) to the following registry key and then restart the computer.  Note, I prefer to do this if deleting the shelliconcache does not work:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Link til artikkel: http://www.mvps.org/inetexplorer/answers2.htm#shelliconcache

- Vet ikke hvilken Windows versjon den er for, men den er sikkert universal. Håper den fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...