Gå til innhold

Mastergrad og nettverk

Fiffi

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har nå søkt om plass i MSc for Strategisk Markedsføringsledelse på BI, dels pga jeg føler jeg trenger mer solid kompetanse og dels pga jeg må bli mer bevisst på, og flinkere til å bli kjent med "riktige" mennesker som man kan studere sammen med, og kanskje ende opp i samme jobb med. 

De 3 årene på bachelor har fort gått til større fokus på å få gode karakterer, enn det å delta på det rent sosiale. Det har ikke vært like enkelt, jeg har istedet blitt kjent med mange forskjellige mennesker uten å ha investert nok tid på et mindretall, slik at det kan bli no relasjon ut av det. 

Jeg ønsker derfor å endre på det, hvis jeg skal studere master. Men da vil jeg gjerne høre erfaringene deres, hvordan er det å studere master mtp det å skape et nettverk og ha studiepartnere? Er det "enkelt"? Og hvor krevende er selve studiene bortsett fra at alt foregår på engelsk?

Takker masse for råd og tilbakemeldinger :) 

Mvh Fiffi 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! 

Jeg har nå søkt om plass i MSc for Strategisk Markedsføringsledelse på BI, dels pga jeg føler jeg trenger mer solid kompetanse og dels pga jeg må bli mer bevisst på, og flinkere til å bli kjent med "riktige" mennesker som man kan studere sammen med, og kanskje ende opp i samme jobb med. 

De 3 årene på bachelor har fort gått til større fokus på å få gode karakterer, enn det å delta på det rent sosiale. Det har ikke vært like enkelt, jeg har istedet blitt kjent med mange forskjellige mennesker uten å ha investert nok tid på et mindretall, slik at det kan bli no relasjon ut av det. 

Jeg ønsker derfor å endre på det, hvis jeg skal studere master. Men da vil jeg gjerne høre erfaringene deres, hvordan er det å studere master mtp det å skape et nettverk og ha studiepartnere? Er det "enkelt"? Og hvor krevende er selve studiene bortsett fra at alt foregår på engelsk?

Takker masse for råd og tilbakemeldinger :)

Mvh Fiffi 

Hei!

Da jeg tok bacheloren min i Lillehammer, arbeidet jeg frivillig for studentorganisasjonen Start Norge. Ikke bare lærte jeg mye, men det var veldig sosialt. Slike verv trenger ikke å gå på bekostning av karakterer. Jeg tar masteren min i Edinburgh, og her arrangeres sosiale sammenkomster annenhver helg, studiet legger opp til mye samarbeid m.m. 

Tror jeg må svare "det er hva du selv gjør ut av det" på spørsmålet om nettverk og studiepartnere. Jeg kan invitere en studiekamerat på kaffe eller for å se fotballkamp på pub, men oftest må jeg selv ta initiativ. Jeg deltar på events utenfor skolen også, og har møtt mennesker jeg fortsatt er i kontakt med. Jeg tror et fellestrekk ved alle mastere er at de er krevende, og det skal innsats til for å sjonglere mellom studier, det sosiale og eventuelt trening, kjæreste, verv osv. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, aadnesvik! 

Takk for din interessante tilbakemelding! :-) Der gav du meg noe å tenke på. Nå har jeg fått plass i master, men er virkelig virkelig skeptisk til om jeg skal takke ja eller ikke. Akkurat nå som jeg begynner å se lyset i tunellen at jeg får gå over fra en urelevant bransje til en mer relevant bransje (ift til det jeg studert i bacheloren min), frister det mer å bygge en solid arbeidserfaring i B2B-markedet til å begynne med før jeg tar master.. for jeg vet det vil gå mest tid til studiene og potensielle mennesker jeg kommer til å bygge relasjoner med. 

Jeg vil bare ta det beste valget som er mest verdt her og nå.. og er samtidig litt redd for at om jeg takker nei, så vil føles "for sent" og må vente et helt år til... 

Uffamei dette var ikke så enkelt nei... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...