hcess Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Har tenkt til å bygge en rimelig PC primært til bruk med Photoshop. Ingen spilling eller 3D. Etter å ha lest diverse tester og brukererfaringer forstår jeg det som at følgende oppsett må kunne tilfredstille mine behov helt greit: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 (noname) Abit NF7-M Hovedkort for Socket A, LAN - nForce2IGP/MCP/, ATX, VGA, USB2.0 GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA 19dba Er folk enige eller er det rom for forbedringer inne samme prisklasse? Disse komponentene vil fra komplett koste meg tilsammen 2788,- Kabinett, HD, Skjerm, mus og tastatur har jeg fra før. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Har du tenkt å bruke det integrerte skjermkortet? Kjøpte samme hovedkortet til moren min, og må si at bildet ble temmelig dårlig. Nå var det riktignok en billig skjerm, men bildet var mye bedre på to maskiner jeg nylig bygde med samme skjerm og Radeon 9800. Kanskje noe å tenke på siden du skal bruke maskinen til bildebehandling. Et billig Radeon-kort kan være en god løsning. Eller kanskje Matrox, hvis de har noen rimelige kort, har ikke hatt erfaring med Matrox de siste årene. Ellers ser det greit ut. PS: Dette var kun mine erfaringer med det hovedkortet, fullt mulig at andre har en annen mening... Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg er egentlig enig med RikkyRally... Et bedre skjermkort hadde gjort seg.. Spørs om jeg ikke hadde kjøpt et sett med merke-ram også, for og virkelig få de 512 rammene som er kjekke og ha.. alle vet jo hvor bra no-name er... en helt grei pc, men om jeg skulle brukt den til photoshop og ingen spilling, tror jeg at jeg hadde gått for en 266fsb basert maskin ( feks.2200+ ) med et greit epox hovedkort ( Rdae .. fikk 5 på forumet, knallfornøyd med mitt , koster 5-600 ) + et ati radeon 9100 9200 el. eller et GF FX 5200 ( 600,- ca. ) fungerer greit Villle siden gått for 512 twinmos eller corsair ram... hatt no-name en gang.. aldri mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå