Gå til innhold

Lofoten, slik jeg ser det - Amcar klubben

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Pentaxen.

"Noen kommer, - noen går ..." heter det jo, og i denne sammenhengen er fint å se at amcar-entusiaster har fått eget husvære i det gamle bøteriet etter at den virksomheten ble flyttet til nyere lokaler.

Det kan bety at denne bygningen blir vedlikeholdt og bevart for ettertiden, selv om "tidens tann" og et "langvarig etterslep" på vedlikeholdssiden har satt sine tydelige spor.

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Ikke fullt så skinnende blank i lakken som de doningen AmCa- gutta gjerne stiller med. Kunne nok trengt et malingstrøk på panelen mot vær og vind dette.

Utsnittsmessig ville jeg unngått glippa til høyre og heller latt kuttet gå så vidt innpå bygningen. Nede ville jeg tatt 3 mm. til då nedre kant på porten skjæres av ramma.

Oppe tror jeg at jeg heller ville latt bildekant skjære litt av hjørnet på vinduet til høyre framfor å ha med fragment av blå vindsky oppe i venstre krysset.

Men det er altså "slik je ser det" som han skreiv det han Even Brattbakken - pseudonymet til venstremannen Halfdan Hegtun.

Jeg har visst den småartige boka en plass.

Roar

Lenke til kommentar

Skikkelige Amcar og Cadillac-er jo sent 50, tidlig 60 talls uttrykk når det gjelder kremen av biler. Amcarlokalene ser ut til å være minst like gamle, men ikke like velholdt . Men riktig vedlikehold her også så blir det jo riktig bra.

Fint bilde, og fint du formidler slike bygninger/lokaler.

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takker for hyggelige kommentarer:-) Virket ikke som det var skjedd så veldig mye, i alle fall på utsiden, de siste årene. Får håpe bilene får bedre stell enn bygningen.....

@Kneppen, så kunne det vel definitivt "slik je ser det", vært en bok for meg også:-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Jeg må si jeg savner en gammel amerikaner foran bygningen.

Men kanskje de er ute på veien og feirer våren og finværet.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...