Gernia Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 (endret) Hei! Får ikke koblet til Internett i dag tidlig etter at jeg skrudde av datamaskinen i går kveld.(Windows hadde en oppdatering når jeg tenker meg om) Får "windows could not find a driver for your network adapter". Heller ikke noe lys når jeg ser bak der jeg plugger inn kabelen. har prøvd og reinstalert driveren to ganger. Samt at etter reinstallering finner jeg ikke driveren i Device Mananger. HK: GA-Z97X-Gaming 3 Windows 7 64 bit Link til driversiden: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4966#dl Instalerte det som står under LAN altså Bigfoot, men det instalerer også et program kalt Killer Network, kan det bære noe galt med dette? Når jeg har fjernet driveren og restartet, får jeg også bare som valg og Modify eller Reparer, Så er det virkelig en clean install av driveren? Trygler og ber om at jeg ikke må sende inn HK, siden datamaskinen er mindre en 2 mnd gammel. Edit: koblet kabelen til den bærbare og fikk internnett når jeg koblet av det trådløse. Endret 13. april 2015 av Gernia Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Har du forsøkt å finne ut av hvilke windows-oppdateringer som ble installert, og så avinstallere disse? Eventuelt forsøkt en roll-back av systemet ditt (systemgjenoppretting på dato). Har du forsøkt å avinstallere LAN-driveren via Enhetsbehandling / Device Manager (hvis du finner den da). Eller boote til safemode og se om du kan få avinstallert noe fra der både i "Program and Features" og "Device Manager". Du kan også forsøke å oppdatere/re-installere chipsetdrivere via CMD vba "Setup.exe -overall -override" kommando men tror nok ikke dette hjelper noe. Du er sikker på du lastet ned riktig versjon av Bigfoot-driveren ffra gigabyte sine hjemmesider, og at du kjørte installasjonen som Administrator? Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 (endret) Det som ble instalert var Visual C++, skal prøve og avinstalere dette, og se hva som skjer. Finner ikke noen ting i enhetsbehandling. Vel, jeg instalerte den siste versjonen på den siden jeg linket til i orginalposten. Altså den under LAN, Vet ikke hvordan jeg kan finne ut om det er den riktige verjsonen jeg. Når jeg installerer så får jeg valg og installere: Microsoft Net framework 4.0 Qualcomm Atheros LOM 8161 drivers Qualcomm Atheros Bandwith Controll Filter Drivers for 11AC Qualcomm Atheros Killer Network Manager Vet ikke hvilke av disse som er driveren til adapteren men regner med det er nr. 2 Sitter i sikkerhetsmodus nå og avinstalerer Visual Updateringen og reisntalerer driveren. Får se hva som skjer Endret 13. april 2015 av Gernia Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 (endret) Nei var ikke noe nytt som skjedde der. Lurer Nå bare på om dette Killer network Suite faktisk avinstallerer driverene skikkelig Skal jeg kjøre sikkerhetsmodus M eller uten nettverk, Kjører uten for nå EDIT: MEN, jeg får ivertfall opp network adapter delen i device mananger, En haug (8) WAN miniport Toredo Tunneling Pseudo-Interface og Microsoft Isatap Adapter En annen jeg ikke tror jeg har sett som står under Other devices er Ethernet Controller og SM bus controller, skal jeg gjøre noe med den? Endret 13. april 2015 av Gernia Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 How to fix issues with Killer Lan Ta en titt her : https://forum-en.msi.com/index.php?topic=178063.0 Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 How to fix issues with Killer Lan Ta en titt her : https://forum-en.msi.com/index.php?topic=178063.0 Takker for Hjelpen,...... Skulle valgt et annet hovedkort, Jeg har lastet ned de nyeste driverene han har lagt ut (pure) Men det er fire forskjellige mapper der, ke2200w7/-x64 eller i x86 versj ke2200w81-x64/x86 Tenker kanskje det er ke2200w81-x64 som skal installeres? bare utifra at den har det høyeste nummeret? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Har en maskin gående her med et Gigabyte GA-Z97MX hovedkort (skal bruke samme Bigfoot Lan driver som ditt). , og Win7 x64. Driversignaturen/filen heter e22W7x64.sys I Enhetsbehandling leser jeg Killer e2200 PCIE-E Gigabyte Ethernet Controller (NDIS 6.20). Ja .. Gigabyte er møkkakort, og Bigfoot Lan har jeg leset mye dritt om. Tror det finnes alternative drivere til Gigabyte sine. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Jeg vet ikke hva som er best , du får prøve ut tipsene (les tråden bakfra). Tenker det er Ke2200W7-x64 du egentlig skal benytte om du har windows 7 64bit. Men kan sikkert være smart å bruke w81-64 om den driveren er nyere. Har fått med meg i noen år nå at disse killer nic greiene bare er totalt håpløst og at man skal skygge unna alle produkter med det. Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 (endret) Selve Chippen min heter E2201, istedenfor E2200 som du har. Er dette noen forskjell? Får forøvrig at Windows are unable to find driver software når jeg går inn og updater på Device mananger på begge de filene. BAre et spørsmål, Ethernet controller og adapter er det samme? Bare lurte, så jeg ikke ser på feil ting EDIT: fant denne linken http://www.dell.com/support/home/ga/en/gadhs1/Drivers/DriversDetails?driverId=YJ7XR Er jeg på rett vei? tydligvis ikke siden den ikke fant noen hardware. Endret 13. april 2015 av Gernia Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Kan være det er gått i dvale (skjer en del ganger) Ta shutdown på windows og så fjerner du +5V standby strømmen i hovedkortet med å nappe ut nettledningen (220V) fra strømforsyningen (eller bruker on/off knapp på den hvis den har en). Sjekk så i devicemanager etterpå om noen ny ethernet kontroller eller ukjent enhet dukket opp. Man kan også sette inn et pci express x1 Intel nic . Og disable onboard lan i bios settings. Intel ct9301 f.eks er like bra eller bedre. http://www.prisjakt.no/product.php?p=344561 Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 Har en maskin gående her med et Gigabyte GA-Z97MX hovedkort (skal bruke samme Bigfoot Lan driver som ditt). , og Win7 x64. Driversignaturen/filen heter e22W7x64.sys I Enhetsbehandling leser jeg Killer e2200 PCIE-E Gigabyte Ethernet Controller (NDIS 6.20). Ja .. Gigabyte er møkkakort, og Bigfoot Lan har jeg leset mye dritt om. Tror det finnes alternative drivere til Gigabyte sine. Finner den samme filen i ke2200W7-x64 mappen, me når jeg prøver og oppdatere gjennom mappen finner ikke windows filene. Noen annen måte og gjøre det på som kan fungere? Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 (endret) vel,det har vært noe fremgang. Får nå opp driveren i vanlig windows med navn og det står. Windows could not start this hardware device because its hardwareinformation (in the registry) is incomplete or damaged code 19 Og kjørte filene I igjennom en gang til nå, og da virket oppdateringen. Gode gud. Takker så mye for alt hjelpen har ikke anelse hva som faktisk fikset det til slutt. Hvis noen andre får dette problemet så tror jeg løsningen var dette. Gå inn på Syar sin link, last ned drivere og cleaner. Kjør cleaner i sikkerhetsmodus. restart (koblet også ut strømmen her) Nå skal forhåpentligvis ikke Netverks kortet vær i other under device mananger. Start windows i vanlig modus og kjør driverfilene du lastet ned tidligere gjennom oppdatering i device mananger Så skal det fungere. Endret 13. april 2015 av Gernia Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Denne guiden med bilder og installasjon og kjøre det med av atheros AR8161 drivere kan være grei å følge (det er vel det vi ønsker atheros isteden for killer bigfoot sw og driver) (brukeren har MSI Z87 gaming med dette famøse nettverkskortet onboard) http://www.techpowerup.com/forums/threads/guide-turn-your-killer-e2200-nic-into-qualcomm-athero-ar8161.198899/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå