Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det kommer jo helt an på hva slags bil det er? 

Alle biler som jeg har vært borti kostet mye mer da de var nye for 15 år siden enn det de er verdt nå.

At forholdet skulle være omvendt for sykler, slik trådstarter var inne på, har jeg vondt for å tro.

 

Det jeg mente, var at, jeg ser på fler sider at det står at denne sykkelen er en "klassiker" og at den har kostet over 20 000 når den var ny. Hvis det er folk som vil ha akuratt denne modellen, og den ikke finnes, mener jeg ikke at den fortsatt vil koste 20 000, selfølgelig mye mindre, men denne faktoren er med på å evt. øke prisen.

 

Det er det samme med bilen du nevner i eksemplet, bilen er ikke mye verdt når den er 15 år gammel, og masseprodusert, sånn at den fortsatt finnes på markedet. Men har du en bil, som ikke lenger finnes på markedet, kan dette være med å øke verdien. Akuratt det samme med sykkelen. Har lett både på det amerikanske og det norske markedet, finner ikke sykklen noe sted.

 

Og det er jo en delevis bra sykkel, den har både XT gir og bremser, noe som idag, er et av de beste bremsene du får. (Det har selvfølgelig kommet nye versjoner, osv..)

Lenke til kommentar

Uten at jeg er noen ekspert på retrosykler, så vil jeg tro at det skal være litt mer spesielt enn en Merida for at det skal være verdt særlig mye. 

Poenget med tråden er ikke at jeg tror sykkelen skal være i nærheten av verdien den ble kjøpt for, men hva den koster i dag, når den har kostet 20 000 og ikke finnes på markedet lenger. 

Lenke til kommentar

 Tror neppe du får noe særlig mere enn 500,- for den.

 

Med V bremser og dempergaffel uten lockout er den særdeles lite attraktiv ( de store kjedene selger sykkel med hydrauliske skivebremser + dempergaffel med lockout fra ca 3000 og oppover )

Sannsynligvis er kjede slitt ut  > da må man kanskje skifte både kassett + drev i tillegg.

 

 

Jeg har selv en 15 år gammel  sykkel med V bremser som i sin tid var ganske god.

Bruker den aldri mere , og vurderer å kaste den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...