Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpt lege?

Muncie

Anbefalte innlegg

Jeg har en bekjent som er i en litt lei situasjon, han ble for en stund siden innkallt til en lokal lege, sannsynligvis var det NAV som sto bak innkallingen fordi de trengte en lege-erklæring fordi de ville sette han under verge, en stund etter fikk han vite at han hadde fått verge, det viste seg at legen etter _en_ time hadde skrevet en erklæring om at han er psykisk utviklingshemmet og har ett meget lavt funksjonsnivå men han har samtykkekompetanse, en stund senere legger legen frem en ny erklæring der h*n bekrefter at han _ikke_ har samtykkekompetanse, dette skjedde etter at han ga en person fullmakt til å grave litt i saken, er dette grei behandling av en lege, det virker jo som det er ett bestillingsverk, og hvilke følger vil en lege-erklæring av denne karakter gi på sikt?, bør vi her sende en rapport på legen til Fylkeslegen, eventuellt Legeforeningen?, det virker på meg som det er grove overtramp fra flere i denne saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en uting den tendensen vi ser at NAV (og forsikringsselskaper) har sine "egne" leger som produserer erklæringer uten at bindinger til oppdragsgiver kommer klart frem. Slike erklæringer kan ikke tillegges den samme tyngde som uavhengige erklæringer, likevel skjer dette fordi det henger igjen en oppfatning fra gamle dager om at leger har integritet til å foreta uhildete vurderinger uansett. At leger er annerledes enn andre mennesker er selvsagt en myte.

Hvis dere har ressurser til det, så håper jeg dere tar saken videre. Om ikke annet blir det satt søkelys på et problem som potensielt rammer mange.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det værste er at en del av disse kvasi-psykologene tjener en formue på slike kjappe "vurderinger".

Det er ikke nødvendigvis slik at NAV forlanger et gitt svar. Jeg antar de bare ber om en utredning. Da er det enklest for NAV å benytte en lege de har benyttet tidligere, alle papirer og slikt er jo iorden allerede. Slik får disse legene en haug saker som de lar det gå automatikk i, "fort og gæli" gir mer penger i kassa.

Ta det gjerne videre, gi dem et spark bak. Noen bør gå!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ingen som får en så alvorlig diagnose etter så kort tid. Det skal bl.a uttalelser fra familie/slekt osv. og mye annet.

Anonymous poster hash: 17204...e56

Det er tydeligvis _en_ som fikk det etter så kort tid, _en_ legetime faktisk, i dette tilfellet er ingen i familien kontaktet heller.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har en bekjent som er i en litt lei situasjon, han ble for en stund siden innkallt til en lokal lege, sannsynligvis var det NAV som sto bak innkallingen fordi de trengte en lege-erklæring fordi de ville sette han under verge, en stund etter fikk han vite at han hadde fått verge, det viste seg at legen etter _en_ time hadde skrevet en erklæring om at han er psykisk utviklingshemmet og har ett meget lavt funksjonsnivå men han har samtykkekompetanse, en stund senere legger legen frem en ny erklæring der h*n bekrefter at han _ikke_ har samtykkekompetanse, dette skjedde etter at han ga en person fullmakt til å grave litt i saken, er dette grei behandling av en lege, det virker jo som det er ett bestillingsverk, og hvilke følger vil en lege-erklæring av denne karakter gi på sikt?, bør vi her sende en rapport på legen til Fylkeslegen, eventuellt Legeforeningen?, det virker på meg som det er grove overtramp fra flere i denne saken.

?? :hm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv vært i kontakt med lege fra gjensidige, der legen (spesialisten) skrev avslaget og sendte dette, og det 3 dager før legejournalen min ble sendt til han....så dem kan være kjøpt og betalt ja...

Anonymous poster hash: 5d9d2...d88

Håper ikke det er låst helt fast, men at du kan kontakte andre.

Anonymous poster hash: 17204...e56

Lenke til kommentar

Du bør ta kontakt med en advokat som har spiralisert seg på NAV du finner de på nettet og få den personen til å bli midlertidig verge for å så gå videre med saken, om fakta du har opplyst stemmer.

Jeg hadde selv en sak mot NAV hvor ingenting skjedde i 8 år men straks jeg fikk advokat gikk det kun noen uker etter første brev fra advokat.  

Det var ny saksbehandler 1-2 ganger i måneden for 8 år og saksbehandler var aldri tilgjengelig det var enten møte eller de hadde fri eller var sykemeldt, når man la igjen beskjed skulle saksbehandler ta kontakt innen 48 timer noe som aldri skjedde. 

NAV er Norges største svindlere de opplyste til kommunen at jeg hadde 387k i inntekt så jeg mistet bostøtte selv om reel inntekt var 260k brutto men man får ikke gjøre noe med tilbakevirkende kraft mot staten det gjelder kun andre veien.

Endret av Maxopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...