Muncie Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Jeg har en bekjent som er i en litt lei situasjon, han ble for en stund siden innkallt til en lokal lege, sannsynligvis var det NAV som sto bak innkallingen fordi de trengte en lege-erklæring fordi de ville sette han under verge, en stund etter fikk han vite at han hadde fått verge, det viste seg at legen etter _en_ time hadde skrevet en erklæring om at han er psykisk utviklingshemmet og har ett meget lavt funksjonsnivå men han har samtykkekompetanse, en stund senere legger legen frem en ny erklæring der h*n bekrefter at han _ikke_ har samtykkekompetanse, dette skjedde etter at han ga en person fullmakt til å grave litt i saken, er dette grei behandling av en lege, det virker jo som det er ett bestillingsverk, og hvilke følger vil en lege-erklæring av denne karakter gi på sikt?, bør vi her sende en rapport på legen til Fylkeslegen, eventuellt Legeforeningen?, det virker på meg som det er grove overtramp fra flere i denne saken. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 (endret) Det er en uting den tendensen vi ser at NAV (og forsikringsselskaper) har sine "egne" leger som produserer erklæringer uten at bindinger til oppdragsgiver kommer klart frem. Slike erklæringer kan ikke tillegges den samme tyngde som uavhengige erklæringer, likevel skjer dette fordi det henger igjen en oppfatning fra gamle dager om at leger har integritet til å foreta uhildete vurderinger uansett. At leger er annerledes enn andre mennesker er selvsagt en myte. Hvis dere har ressurser til det, så håper jeg dere tar saken videre. Om ikke annet blir det satt søkelys på et problem som potensielt rammer mange. Endret 13. april 2015 av Horten Market 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Det værste er at en del av disse kvasi-psykologene tjener en formue på slike kjappe "vurderinger". Det er ikke nødvendigvis slik at NAV forlanger et gitt svar. Jeg antar de bare ber om en utredning. Da er det enklest for NAV å benytte en lege de har benyttet tidligere, alle papirer og slikt er jo iorden allerede. Slik får disse legene en haug saker som de lar det gå automatikk i, "fort og gæli" gir mer penger i kassa. Ta det gjerne videre, gi dem et spark bak. Noen bør gå! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Det er ingen som får en så alvorlig diagnose etter så kort tid. Det skal bl.a uttalelser fra familie/slekt osv. og mye annet. Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
Muncie Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Det er ingen som får en så alvorlig diagnose etter så kort tid. Det skal bl.a uttalelser fra familie/slekt osv. og mye annet. Anonymous poster hash: 17204...e56 Det er tydeligvis _en_ som fikk det etter så kort tid, _en_ legetime faktisk, i dette tilfellet er ingen i familien kontaktet heller. Lenke til kommentar
Elin K Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg har en bekjent som er i en litt lei situasjon, han ble for en stund siden innkallt til en lokal lege, sannsynligvis var det NAV som sto bak innkallingen fordi de trengte en lege-erklæring fordi de ville sette han under verge, en stund etter fikk han vite at han hadde fått verge, det viste seg at legen etter _en_ time hadde skrevet en erklæring om at han er psykisk utviklingshemmet og har ett meget lavt funksjonsnivå men han har samtykkekompetanse, en stund senere legger legen frem en ny erklæring der h*n bekrefter at han _ikke_ har samtykkekompetanse, dette skjedde etter at han ga en person fullmakt til å grave litt i saken, er dette grei behandling av en lege, det virker jo som det er ett bestillingsverk, og hvilke følger vil en lege-erklæring av denne karakter gi på sikt?, bør vi her sende en rapport på legen til Fylkeslegen, eventuellt Legeforeningen?, det virker på meg som det er grove overtramp fra flere i denne saken. ?? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Høres ut som du gjerne vil hjelpe. Men med en så alvorlig diagnose er jo livet helt ødelagt. Det er jo rett og slett kvalmt at sånne ting går an. Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 DU/dere kan jo gå ut i media med det. vedkommende er jo ikke undersøkt, det er jo et grovt overgrep. Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 kontakt Fylkeslegen. Det er ikke faglig forsvarlig det som har skjedd, en lege skal hjelpe og ikke ødelegge folk. Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Har selv vært i kontakt med lege fra gjensidige, der legen (spesialisten) skrev avslaget og sendte dette, og det 3 dager før legejournalen min ble sendt til han....så dem kan være kjøpt og betalt ja... Anonymous poster hash: 5d9d2...d88 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Det er helt vilt. Men håper du kan gå til advokat og eventuelt få gjort noe med det hvis det er mulighet for det. Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Leger generelt tar fort vare på hverandre hvis det skulle skje ei alvorlig tabbe, så derfor er det viktig at slike ting kommer opp og frem og at de får en smekk. Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Har selv vært i kontakt med lege fra gjensidige, der legen (spesialisten) skrev avslaget og sendte dette, og det 3 dager før legejournalen min ble sendt til han....så dem kan være kjøpt og betalt ja... Anonymous poster hash: 5d9d2...d88 Håper ikke det er låst helt fast, men at du kan kontakte andre. Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Har leger for mye makt og kan de gjøre som de vil? Bryr denne legen seg eller bare ler han/hun av det. Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Du bør ta kontakt med en advokat som har spiralisert seg på NAV du finner de på nettet og få den personen til å bli midlertidig verge for å så gå videre med saken, om fakta du har opplyst stemmer. Jeg hadde selv en sak mot NAV hvor ingenting skjedde i 8 år men straks jeg fikk advokat gikk det kun noen uker etter første brev fra advokat. Det var ny saksbehandler 1-2 ganger i måneden for 8 år og saksbehandler var aldri tilgjengelig det var enten møte eller de hadde fri eller var sykemeldt, når man la igjen beskjed skulle saksbehandler ta kontakt innen 48 timer noe som aldri skjedde. NAV er Norges største svindlere de opplyste til kommunen at jeg hadde 387k i inntekt så jeg mistet bostøtte selv om reel inntekt var 260k brutto men man får ikke gjøre noe med tilbakevirkende kraft mot staten det gjelder kun andre veien. Endret 19. juni 2015 av Maxopp 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Hvordan er det mulig å stille en så alvorlig diagnose etter en time? Hvordan reagerer legen selv på dette da? Vet vedkommende om det? Hvem er oppnevnt som verge? Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Leger er like korrupt som andre maktpersoner i samfunnet. Det er bare å se på politikere. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Vedkommende trenger sikkert ikke midlertidig verge hvis han/hun har en dyktig lege som kan ta dette ut av journalen i og med at vedkommende ikke er undersøkt engang. Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Her ble det litt rot, men orker ikke forklare. Anonymous poster hash: 17204...e56 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Tror det blir vanskelig uten advokat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå