Gå til innhold

Fisking


Gjest Slettet+9813241234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9813241234

Hei, jeg har lurt lenge på en ting om fisking på sjøen, det er hvorfor er det så innmari vanskelig å få napp ved Asker-Oslo område sammenlignet med der jeg bodde før Vestlandet ved Stord, på Stord kunne jeg få ca 5-20 fisk på par timer men i Oslo-Asker område får jeg kanskje hvis jeg er heldig 1 på 3-5 timer. Hva er grunnen må man tru?

 

Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen fiskeekspert, men generelt på østlandet så er saltvannsfisking veldig dårlig, sammenlignet med vestlandet.

Jeg tror det har med at vannet er såpass stillestående, samt at det er tilkoblet østersjøen, som visstnok er brakkvann ifølge mine svenske venner.

Har familie i Østfold og ble nesten sjokkert over hvor dødt vannet er utover hvaler osv. Ikke en eneste krabbe å se.

Lenke til kommentar

Jeg bor rett i stavanger sentrum, ser tau-ferjene fra terrassen min.

Og far min får 20-30 krabber i teinene omtrent hver gang han setter teiner rett ute på brygga. Sånn har jeg hatt det hele livet, så jeg blir veldig overrasket når det ikke er sånn andre plasser :p

 

Hvor sunne disse krabbene er, det er en helt annen ting :p

 

Edit: Fikk også min største steinbit på brygga her, en schvær rugg på 13 kg. Den kunne kjempe!

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...