Kjellemyr Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Hei Jeg er ny er på forumet og lurer på om dere kan hjelpe meg med noe. Har bestmet meg for å bytte ut mitt nexa utstyr med z wave (for å få toveis komunikasjon) og lurer på om noen har noen erfaringer med zipato sin gateway ( http://www.clasohlson.com/no/Zipato-Zipabox-Duo/36-5595) med denne kunne jeg sakte faset ut nexa med z wave utstyr, men er litt usikker på hva jeg syntes om interfacen. Noen som har erfaring med fibaro sin home center 2 eller home center lite ? Hva er det folk bruker ? Takker for all respons - Kjellemyr Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 I denne tråden finner du EN som har prøv Zipato Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Jeg er i samme "båt" som deg. Har en del Nexa utstyr og ønsker å gå over til Zwave. Jeg kjøpte en Vera Lite, og satt en rfxcom usb stick i den. Da kan jeg kjøre zwave og nexa (+ alt annet på 433 mhz) omhverandre. Fungerer overraskende bra. Vera har et stort brukermiljø og et hav av plugins. Lenke til kommentar
Kjellemyr Skrevet 15. april 2015 Forfatter Del Skrevet 15. april 2015 Jeg er i samme "båt" som deg. Har en del Nexa utstyr og ønsker å gå over til Zwave. Jeg kjøpte en Vera Lite, og satt en rfxcom usb stick i den. Da kan jeg kjøre zwave og nexa (+ alt annet på 433 mhz) omhverandre. Fungerer overraskende bra. Vera har et stort brukermiljø og et hav av plugins. Hei og takk for svar på innlegget :-) Er oppsettet vansklig på vera, har ikke noe programerings kunnskaper fra før av skjønner du. Hva fikk deg til å velge vera framfor zipato og fibaro ? -Kjellemyr Lenke til kommentar
Kjellemyr Skrevet 15. april 2015 Forfatter Del Skrevet 15. april 2015 I denne tråden finner du EN som har prøv Zipato Takker Lenke til kommentar
Woods Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Jeg ser Vera Lite har Z-wave+, noen kyndige som kanskje kan svare om dette er verdt en tanke? Er få andre modeller som tilbyr dette. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 HomeSeer støtter Z-wave+ hvis controlleren gjør det. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 18. april 2015 Del Skrevet 18. april 2015 Jeg er i samme "båt" som deg. Har en del Nexa utstyr og ønsker å gå over til Zwave. Jeg kjøpte en Vera Lite, og satt en rfxcom usb stick i den. Da kan jeg kjøre zwave og nexa (+ alt annet på 433 mhz) omhverandre. Fungerer overraskende bra. Vera har et stort brukermiljø og et hav av plugins. Hei og takk for svar på innlegget :-) Er oppsettet vansklig på vera, har ikke noe programerings kunnskaper fra før av skjønner du. Hva fikk deg til å velge vera framfor zipato og fibaro ? -Kjellemyr Vel zipato hadde jeg ikke hørt om før nå. Vera ble vel valgt fordi jeg fant en billig en på finn. samt at det hadde et lovende miljø/forum og muligheter for å kjøre egen kode. Fibaro fristet, (og frister fortsatt) pga fancy design og waf, men prisen er litt høy. Kommer dog til å kjøre en del fibaro sensorer tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå