Gå til innhold

skjermkort uten vifte (Passiv kjøling)

Gega

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok...Men er XT kortet raskere enn ultimate edition?

Hvis ikke, så kan man jo like godt kjøpe sistnevnte

Ultimate edition har ingenting med hastighet å gjøre. Du får jo selv et 9800pro i ultimate edition. For å svare på spørsmålet ditt, så er 9600XT raskere enn 9600pro Ultimate Edition. Men ved å bruke overnevnte heatpipe kjøler fra Zalman, så kan du lage din egen "ultimate edition versjon" av 9600XT, og du har bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Jeg valgte å fjerne vifte støyen i fra mitt tidligere Gainward GeForce3 kort på følgende måte. Først fjernet jeg original viften, deretter satt jeg på en Zalman VGA heatpipe, til slutt satt jeg på en støysvak 80x80 mm kabinettvifte utenpå heatpipe'n. Etter mine erfaringer var dette en meget effektiv, stillegående og billig oppgradering. Overklokkings egenskapene til kortet ble dessuten litt bedre, noe som teller positivt. NB! Ikke glem kjølepasta.

Lenke til kommentar

Jepp. Samme her. Har akkurat fått meg nytt skjermkort, som jeg vil få til å funke ordentlig først før jeg prøver på en annen form for kjøling. Men den funka kjempebra på min GF4Ti4200, og jeg hadde ikke spesielt bra kjøling av kabinettet heller. Noen eksakt temperatur kan jeg ikke gi deg, siden Zeus ga det sin lange elektriske finger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...