Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny acer stasjonær pc oppfører seg som den ikke har wifi, kun internet med kabel

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt en ny acer stasjonær pc som jeg ikke har wifi på.

Maskinen har kun internet med kabel, og den finner ingenting av trådløse muligheter, heller ingen flymodus knapp her, eneste tilkoblingsmuligheter er med kabel.

Har prøvd og oppgradere driverene på nettverkskortet men den sier at den har den beste innstalert.

Har også prøvd og se etter en wifi knapp eller bryter på maskinen men finner ingen.
Det virker som på meg at trådløs wifi ikke er aktivert og ikke eksisterer.

Noen som har forslag til hva jeg kan prøve?

Laster ned Windows oppdatering nå, fant 97 oppdateringer.
Står at den laster ned oppdateringer men det har stått 0kb siste 15 minuttene..

Er det vanlig da? Høres ut som maskinen jobber for fult men det har jo ikke flyttet seg noe.

Windows 8.1 er også nytt for meg, sist gang jeg hadde pc brukte jeg Windows 7.

Takker for den hjelpen jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket nettverkskort har du?

Realtek pcie GBE Family Controller heter kortet.

Hva med den programoppdateringen som har 97 stk og laste ned som ikke vil starte? Gått ca 30 min nå som ingenting skjer men at maskinen jobber, avbryte eller er det vanlig at det kan ta lang tid før den starter?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt en ny acer stasjonær pc som jeg ikke har wifi på.

Maskinen har kun internet med kabel, og den finner ingenting av trådløse muligheter, heller ingen flymodus knapp her, eneste tilkoblingsmuligheter er med kabel.

Hva spør du om egentlig? En stasjonær PC som ikke har WiFi finner jo ikke noe trådløst...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fant det ut nå på Elkjøp sine nettsider at det står trådløs grensesnitt nei.

Dette var ikke jeg klar over, gikk jo ut i fra at alle maskiner i dag har wifi.

I manualen er det forklart hvordan man aktiverer det.

Manualen gjelder nok for flere modeller, ikke bare din. 

Hvis du er avhengig av trådløst nettverk, så finnes det USB-dongler, og kort som du setter inn i maskinen, til en billig penge. 

Alle bærbare maskiner kommer med trådløst, men normen for stasjonære er at de kommer uten. 

Lenke til kommentar

Hvilket nettverkskort har du?

Realtek pcie GBE Family Controller heter kortet.

Hva med den programoppdateringen som har 97 stk og laste ned som ikke vil starte? Gått ca 30 min nå som ingenting skjer men at maskinen jobber, avbryte eller er det vanlig at det kan ta lang tid før den starter?

Hehehe, jeg spør om nettverkskortet ditt, og ikke driversettet maskinen din bruker. Men driversettet ditt er for et LAN-kort, og ikke wifi, som jeg ser at du har funnet ut av nå.

Skru av sidepanelet på datamaskinen din og se om det er en ledig PCI-express slot. Du kan google et bilde, eller bare se på teksten på hovedkortet. Dersom du har dette, så er ditt beste alternativ å kjøpe et PCI-e wifi-kort. Jeg anbefaler ASUS sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...