Elvis Plesly Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Hei! Jeg prøvde å lete litt på lånekassen, men fant ikke ut det jeg ønsket. Jeg bare lurte på om man har krav/kan få stipend og lån mens man er lærling? Nå på VGS får jeg fullt grunnstipend, borteboerstipend og lån. Vil jeg fortsatt ha den muligheten hvis jeg går 2 år i lærling? Altså få like stor sum (da jeg ikke ser hvorfor jeg ikke skulle få det, da situasjonen min forblir den samme). Er det noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Vet ikke hvordan ordningen er for lærlinger med opplæringsrett men jeg får roughly 90k hvorav 30k blir omgjort til stipend men vet ikke hvor nødvendig stipend og studielån er som lærling generelt, har fått både 20, 24 og 27k utbetalt mens jeg var på 30% i perioder med mye overtid. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 (endret) Jeg fikk borteboer og reisestipend da jeg var lærling. Edit: Siden til Lånekassen om lærlinger er ganske utfyllende, så skjønner ikke helt hvorfor du ikke finner informasjonen der.http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/vg/Larlinger/ Endret 12. april 2015 av Zash 1 Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Jeg mente at jeg ikke fant ut hva og hvor mye man kunne få. Hvordan fikk du 90k av lånekassen? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 http://stottekalk.lanekassen.no/ Her kan du finne ut hvor mye du faar. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Vet ikke hvordan ordningen er for lærlinger med opplæringsrett men jeg får roughly 90k hvorav 30k blir omgjort til stipend men vet ikke hvor nødvendig stipend og studielån er som lærling generelt, har fått både 20, 24 og 27k utbetalt mens jeg var på 30% i perioder med mye overtid. Så du fikk 90k med stipend og lån, men lånet ble gjort om til stipend? Og takker for svar, Zash! Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Får tilbake i overkant av 30000 ? Lenke til kommentar
proffen20 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Litt off topic, men noen som vet om man kan ta opp nytt lån når man allerede har gjeld i lånekassen? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Det er mulig ja, ellers hadde det jo blitt vanskelig for alle som studerte mer enn et årsstudium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå