Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bra forsterker innstillinger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har standardspiller og standardhøyttalere og ikke egen forsterker på fronthøyttalerne blir det nermest umulig å få bra lyd. Det sier seg selv. Du har en kraftig basspakke på 750 watt som skal spille sammen med noen puslete greier på kanskje rundt 15 watt pér høyttaler.

Lenke til kommentar

Hvis du har standardspiller og standardhøyttalere og ikke egen forsterker på fronthøyttalerne blir det nermest umulig å få bra lyd. Det sier seg selv. Du har en kraftig basspakke på 750 watt som skal spille sammen med noen puslete greier på kanskje rundt 15 watt pér høyttaler.

har standardspiller pga jeg får ikke byttet den ut. meningen var at jeg skulle bytte den ut, men pga den var spesialtlaget eller noe sånt så gikk det ikke ann å få byttet den sa de på bilradiospesialisten.

Lenke til kommentar

Nå kommer alt an på om bilen har originalmontert forsterker i tillegg til originalspilleren eller ikke. I værste fall kan du med en høynivåadapter koble den originale spilleren til en ekstra forsterker og få mye mer ut av de høyttalerne du har. Det blir dog en del kabeltrekking. Men du blir uansett litt knebla av adet originale anlegget.

Stort sett blir det bedre (finere) lyd jo lavere du setter delefrekvensen på forsterkeren til subben. Bass boost bør stå på 0 eller veldig lavt. Gain må du prøve deg fram på. For å få skikkelig "punch" i bassen må du ha gode, vanlige basshøyttalere (mellomtone, f.eks. 6,5" front/dør-høyttalere) i tillegg, og selvfølgelig en del effekt til rådighet. Med bare sub blir det fort veldig rumlete og grumsete lyd.

Siden det er Mercedes du har vil jeg tippe den allerede er veldig bra støydempet. Hadde det vært en Toyota ville jeg anbefalt å montere asfaltmatter i dører og overalt hvor du kommer til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...