Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente 18, ligget med 4

6789

Anbefalte innlegg

Hva er negativt med å ha ligget med 17 stk?

Har du kommet ut av tellingen før fylte 20, ja da kan du gå ut ifra at omgivelsene vil se på deg som løsaktig.

Dette er kanskje noe en del jenter ikke forstår. For noen av dem er det jo bare positivt at gutter har boret mange hull. 1000 partnere? Dette må da være en fantastisk mann, ham vil jeg også jeg ha.

For noen kvinner er det et kvalitetsstempel når en mann har hatt mange partnere, virker det som, mens for menn er det et kvalitetsstempel at kvinnen blir værende hos partneren. En forklaring kan være at det er vanskelig for menn å vite om de er far til avkommet. En trofast en-mannskvinne øker sjansen betydelig.

Sex er noe positivt og godt, ikke stygt og skittent.

Det er nettopp de som ligger rundt som gjør det til noe skittent. Er prostitusjon "positivt og godt"? Utroskap? Hvorfor/hvorfor ikke?

Å kalle noen for "løs", sier heller noe om deg enn om henne...

Du har kanskje ikke lest første post? Denne tråden handler om hvor mange som skal til før det blir negativt, det vil si før man omtales som løs. Jeg formidler det jeg oppfatter at samfunnet mener om dette. Hvis det er lov til å spørre, må det også være lov til å svare.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nettopp de som ligger rundt som gjør det til noe skittent. Er prostitusjon "positivt og godt"? Utroskap? Hvorfor/hvorfor ikke?

Prostitusjon er å ta betalt for sex.

Å ha ligget med mange betyr ikke at man har tatt betalt for det.

Lenke til kommentar

Dere er kanskje barnehjemsbarn? Eller burde vært det. Du har ligget med en hel skoleklasse, og enda en. Tenk på det. Du er langt over det å bli kalt "løs", dette har vel mer preg av profesjonelt yrke.

Hva er negativt med å ha ligget med 17 stk?

Å kalle noen for "løs", sier heller noe om deg enn om henne...

Jeg er enig i at det å kalle noen "løs" er fordømmende, men på samme tid så er det fullstendig feil å si at sex bare er noe positivt og godt. Sex er opphavet til så vanvittig mye dritt, og mange virker helt ute av stand til å tenke med noe annet enn kjønnsorganet sitt.

Sex har en "stygg og skitten" bakside som består av seksuelle overgrep, utroskap, kjønnssykdommer, menneskehandel og uønskede graviditeter. Sex krever at man tar ansvar og ser man på ulike statistikker, så viser de at alt for mange ikke er i stand til det. Det er en grunn til at det florerer av kampanjer og informasjon rundt dette året rundt, dessverre til ingen nytte for en alt for stor prosentandel. Det er helt absurd at enkelte kjønnssykdommer faktisk øker i omfang i år 2015 (gonore/klamydia) og at kjønnssykdommer som man trodde var bortimot utryddet (syfilis) nå er på vei tilbake. Aldri før har vi hatt fri adgang til så mye informasjon, men likevel oppfører mange seg som om de er fullstendig kunnskapsløse.

Myten om at "de som har mest sex også er de som har mest lyst" er bare tull. Jeg vil tro de fleste av oss har lyst å ha så mye sex som mulig, men alle gjør ikke det av den grunn. Enkelte har større grenser enn andre for å hoppe til sengs med noen, og man kommer ikke unna det faktumet av det ikke er disse menneskene som står for den største spredningen av sykdommer, sexkjøp, utførelse av voldtekter, utroskap og "uhell" som fører til aborter.

Det betyr likevel IKKE at alle som har høy sexdrift og har mye sex med mange forskjellige partnere, automatisk har en relasjon til en eller flere av disse baksidene, men det ligger i sakens natur at de dessverre innfrir de forutsetningene som ofte må til for å kvalifisere til dem.

Sex er absolutt noe positivt og godt i utgangspunktet, men det avgjørende at man bruker hodet og vet hva man holder på med. Dessverre vil oddsen for at man gjør det være minkende dess yngre man er, samt at man tilsvarende er dårligere skikket, både mentalt og økonomisk, til å kunne håndtere eventuelle negative konsekvenser på et tidligere stadie i livet. Dess yngre man da er og dess flere man ligger rundt med, dess større er også sjansen for at ting kan gå galt, noe statistikker og sunn fornuft også bekrefter. 

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem du er, men jeg vet hva du er. Og det du sier her er noe forbanna holier-than-thou pidestall selvhøytidelig bullshit.

Prostitusjon er ikke en del av diskusjonen her. Det er heller ikke utroskap.

Det er nettopp de som ligger rundt som gjør sex til noe rent og godt. Prostitusjon kan utmerket vel være positivt og godt. Utroskap er ikke. Vanskelig for deg å stille inn den moralske kompassnåla? For meg er det klinkende klart og lekende lett.

Har du kommet ut av tellingen før fylte 20, ja da kan du gå ut ifra at omgivelsene vil se på deg som løsaktig.

Er du sammen med en mann kan du gå utifra at omgivelsene har lyst til å drepe deg. Er du jøde kan du gå utifra at omgivelsene har lyst til å gasse deg. Er du svart kan du gå utifra at omgivelsene har lyst til å lynsje deg. Drikker du alkohol kan du gå utifra at omgivelsene har lyst til å sterilisere deg.

Er du flink kan du gå utifra at omgivelsene tror du er bedre enn dem.

På hvilken måte promoterer du ikke at mennesker skal leve som individer slik de selv ønsker og heller føye seg etter fordommer og drittslenging fra "omgivelsene"? Skal alle være like for at du skal trives? Skal alle leve som deg og ha en sexpartner for ikke å være skitne?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem du er, men jeg vet hva du er. Og det du sier her er noe forbanna holier-than-thou pidestall selvhøytidelig bullshit.

Gratulerer med det mest fordømmende innlegget i tråden så langt. Det etterlater liten tvil om at du er mer fordømmende enn dem du kritiserer for det.

Hvorfor blir du så rabiat når folk svarer på det tråden spør om? Du liker ikke svarene. Du fordømmer dem som har andre meninger enn deg.

Når språket har en rekke negativt ladede begreper for folk som har sex med mange ulike personer, så er ikke det for å være fordømmende. Jeg kan forklare deg sammenhengen om du roer deg noen hakk og ber om unnskyldning for din uverdige oppførsel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi her i Norge som har røtter i norsk slekt, er jo født og oppvokst etter kristlige verdier. I kristendommen er man et perfekt og holdent menneske vis du har en partner som du forholder deg til gjennom hele livet. Så det er ikke rart at en blir usikker på dette.

Men, nå lever vi en tid der vi blir mindre kristne, og man forandrer slike tradisjoner, holdninger og lignende. Jeg aksepterer og mange andre av mine venner (men ikke alle) aksepterer at det er greit å ha mange kjærlighets forhold eller "fuck buddies". Man er jo forskjellige, og vist sex og det å føle beføling og lignende er et behov du har. Så har du bare med å fylle disse behovene! :) Det er jo faktisk sånn en er.

Har en veninne som har hatt 18stk hun lå med det første året hun debuterte som 17åring. Jeg syns nå det er greit, så lemge hun ønsker det og ikke blir tvunget til det :) Hennes liv, hennes valg og hennes kropp. Jeg skal ikke komme her og si hva du skal gjøre.

DU BESTEMMER OVER DEGSELV!

Endret av Andysowhatgg
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hennes liv, hennes valg og hennes kropp. Jeg skal ikke komme her og si hva du skal gjøre.

Dette er nesten rørende naivt. Du ignorerer totalt sosiale konsekvenser av valg. Det er nettopp hva andre tenker om hennes valg og handlinger som er TS sitt anliggende. Med dette viser hun at hun ikke er et asosialt vesen, men har et ønske om å være sosialt akseptabel. At hun bestemmer og velger selv er revnende likegyldig i denne problemstillingen. Andre har en selvsagt rett til å ha en mening om hennes valg, og de fleste mener noe om antall seksualpartnere et menneske har. Hun har en like selvsagt rett til å ignorere andres meninger, men det har altså sosiale konsekvenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hennes liv, hennes valg og hennes kropp. Jeg skal ikke komme her og si hva du skal gjøre.

Dette er nesten rørende naivt. Du ignorerer totalt sosiale konsekvenser av valg. Det er nettopp hva andre tenker om hennes valg og handlinger som er TS sitt anliggende. Med dette viser hun at hun ikke er et asosialt vesen, men har et ønske om å være sosialt akseptabel. At hun bestemmer og velger selv er revnende likegyldig i denne problemstillingen. Andre har en selvsagt rett til å ha en mening om hennes valg, og de fleste mener noe om antall seksualpartnere et menneske har. Hun har en like selvsagt rett til å ignorere andres meninger, men det har altså sosiale konsekvenser.

Nå er jeg litt furt at du ikke quotet "jeg aksepterer"

Jeg syns at det er dumt at du skal dømme(fordommer) meg til å være et rørende naivt menneske som ignorerer totalt sosiale konsekvenser. Men jeg skrev mitt syn på sex, jeg sier ikke at mitt syn på sex er det mest riktige eller det beste synet. men for meg så er det best, og det er en mening som gir meg balanse i mitt liv. Jeg deler gjerne min mening slik at hun kanskje kan lage sin egen eller kanskje ta min mening om sex. Jeg oppfattet henne usikker og at hun ikke hadde lagd sin egen mening, og det er derfor hun spurte.

Har man sin egen mening om ting så er det også lettere å få sosial aksept, fordi da kan du forklare din mening bak det du gjorde. og i min erfaring så godtar mennesker en forklaring langt oftere enn en handling, fordi det er lett at handlingen kan bli missforstått. :)

Ja, du kan fortsatt bli tråkket ned på av mennesker generelt, men det er lettere å kaste deres dømming ut av vinduet om du har lagd din egen mening som du er sikker. fordi de forstår ikke mine indre følelser og begrunnelser. Akuratt som at du dømte meg for å være rørende naivt, jeg kaster det uttrykket som skitt ut av vinduet fordi du vet/viste ikke hva mine bakgrunns tanker var til det jeg skrev. men nå trur jeg sporer litt av ^^

Endret av Andysowhatgg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eksen min er 19 og han har logget med over 200 så jeg vil verken kalle 4 eller 20 sex partnere mye til å være 18x)

Kos deg du

Anonymous poster hash: 7d7a7...875

Tro meg. Han var utro mot meg en utallige ganger og alle forholdene han har vært i. Dessuten mistet han jomfrudommen da han var 13.

Anonymous poster hash: 7d7a7...875

Kanskje er det en sammenheng her ... Antall partnere forteller noe om terskelen for å inngå seksuelle forbindelser. At en person som har hatt veldig mange partnere også er utro, bør ikke komme som en overraskelse. Det som er overraskende, er at du kommer med oppfordingen "Kos deg du" når du vitterlig er klar over denne smertefulle konsekvensen både for deg og "alle forholdene han har vært i".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er korrelasjon mellom antall sex-partnere og utroskap ønsketenkning fra din side, eller har du noe relevant data på det? Å trekke frem en anonym anekdote som skal bevise en korrelasjon er nærmest religiøst gjort av deg.

Det fremstår som du ønsker å skape bilde av en slik korrelasjon da du kan få støtte for at utroskap er negativt, og ønsker å bruke dette til å sværte høyt antall sex-partnere for de som ikke ser på det som negativt. Det er nærliggende å se på motivasjonen bak og jeg er fristet til å anta det er asiatisk jernaldermytologi som er årsaken.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...