Gå til innhold

Konservering av smoothie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja kan hende det er kontakt med luft. Interessant forslag å fryse smoothien.

Men ta Yt som eksempel, den smoothien som Tine produserer. Den holder jo i ukevis. Jeg lurer på hva de gjør. Det skal være sagt at de har lite banan i den, og noe som hindrer den fra å synke. Men holdbarheten er så lang. Hvis jeg finner utav dette, så kan jeg også lage juser, og oppbevare det i kjøleskapet like lenge som melk.

Lenke til kommentar

Men ta Yt som eksempel, den smoothien som Tine produserer. Den holder jo i ukevis
Ikke etter at den er åpnet. Og smooties fra butikken må også ristes først.

Jeg lurer på hva de gjør.
Pasteuriserer den. (Varmer den raskt opp til ca 72 grader for å drepe bakterier og kjøler den ned igjen før de forsegler boksen så ikke bakterier kommer til.)

Og så kan det hende de klarer å knuse bananen bedre enn det du gjør.

Lenke til kommentar

Åja sånn ja. Fant det på Wikipedia :) Varme det opp til 72 grader på 15 sekunder. Høres ut som man må bruke vannkoker for at det ikke skal gå mer enn 15 sekunder. Men kan jo prøve meg frem med å varme opp kaserollen litt før jeg har noe oppi, og at vesken er romtemperert i utgangspunktet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre men :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ville bare klemt ut så mye luft som mulig og latt være å varmebehandle og heller lage smoothie ofte når jeg trenger den eller hatt i eksta is og/eller kjølt den ned. Vil du ha død mat kan du like greit kjøpe det i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...