Ragnar Skj Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Fra Borgen, Alanya Tyrkia Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Hei Ragnar! Er du i Alanya nå? jeg var der for endel år tilbake, ble for varmt og masete for meg. Sikkert bedre på denne tiden av året. Fint oppå borgen der! Ikke noe å utsette på bildet. Ofte gøy å ta bilder av folk som observere/fotograferer. Eller i steden for å ta bilde av det alle andre tar bilde av, snu seg og ta bildet andre vegen! Det gjelder å være litt kreativ! Sånn som du har vært her! Toppings! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Hei Ragnar! Er du i Alanya nå? jeg var der for endel år tilbake, ble for varmt og masete for meg. Sikkert bedre på denne tiden av året. Fint oppå borgen der! Ikke noe å utsette på bildet. Ofte gøy å ta bilder av folk som observere/fotograferer. Eller i steden for å ta bilde av det alle andre tar bilde av, snu seg og ta bildet andre vegen! Det gjelder å være litt kreativ! Sånn som du har vært her! Toppings! Neida, dette er arkivbilde fra mai 2014, en passende tid temperaturmessig for oss nordboere. Takk for din kommentar Helene. Skj Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Det var noe kjent med stedet, ja. Tidlig vår el. sen høst er beste tiden i Tyrkia. Da er både klima og folk mer behagelig. Her har du valgt både et originalt motiv og fin kameravinkel som gjør bildet severdig. Flott! mvh Fredrik Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Det var noe kjent med stedet, ja. Tidlig vår el. sen høst er beste tiden i Tyrkia. Da er både klima og folk mer behagelig. Her har du valgt både et originalt motiv og fin kameravinkel som gjør bildet severdig. Flott! mvh Fredrik Takk for din gode kommentar Fredrik. Som du sikkert vet, er det ikke alltid at oppfatningen av ens egne bilder er det samme som betrakterens. I dette tilfelle er jeg imidlertid rimelig tilfreds med både kameravinkel, motivelementer og utsnitt. Ikke alle er enig i dette og det finnes sikkert massevis av bilder her på Bildekritikken som er betydelig bedre. Skj Lenke til kommentar
okjo Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Liker standpunkt og den lave kameravinkelen der linjene leder blikket mot turistgruppen som har et annet motiv i siktet Vh Oddmund Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Liker standpunkt og den lave kameravinkelen der linjene leder blikket mot turistgruppen som har et annet motiv i siktet Vh Oddmund Takk for fin kommentar. dette var vel noe av det jeg ville oppnå med bildet. Skj Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Hei, Ragnar. Uvant, men kreativ og morsom måte å fotografere en tyrkisk borg fra tidlig middelalder, men du har sikkert en rekke andre bilder som gir interesserte seere et inntrykk av hvordan selve borgen ser ut. Bildet er ordentlig fint, synes jeg, og du har fått avbildet flere besøkende, og kanskje har du fått nye bekjentskaper i reisefølget (?) ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Hei, Ragnar. Uvant, men kreativ og morsom måte å fotografere en tyrkisk borg fra tidlig middelalder, men du har sikkert en rekke andre bilder som gir interesserte seere et inntrykk av hvordan selve borgen ser ut. Bildet er ordentlig fint, synes jeg, og du har fått avbildet flere besøkende, og kanskje har du fått nye bekjentskaper i reisefølget (?) ! M v h Albert. Hei Albert og takk for din fyldige kommentar. For å få med større deler av selve borgen med muren som omgir den må en litt opp i fjellskråningen på motsatt side. Her må jeg finne "riktig" ståsted og "riktige" lysforhold med mer, noe jeg pr i dag ikke har funnet. Det blir imidlertid sikkert flere turer dit (nær fam har leilighet der) så vi får se. Skj Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Dette var stramt og velkomponert!! Menneskene er kun små detaljer i det stramme bildet! Bra! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. april 2015 Forfatter Del Skrevet 12. april 2015 Dette var stramt og velkomponert!! Menneskene er kun små detaljer i det stramme bildet! Bra! Hilsen Tove Takk for hyggelig kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Her lager dybden seg sjøl i denne settingen. Slett ikke viktig når jeg tenker at kanskje litt mer skråvinkel mot høyre på kamera så hadde nederste linja gått i diagonal ut på nedre ramme og kanskje økt spenningen noe da det jo blir vanskeligere å få muren og gjerde slik at en går ut på sidekant og en på nedre ramme. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 13. april 2015 Forfatter Del Skrevet 13. april 2015 Her lager dybden seg sjøl i denne settingen. Slett ikke viktig når jeg tenker at kanskje litt mer skråvinkel mot høyre på kamera så hadde nederste linja gått i diagonal ut på nedre ramme og kanskje økt spenningen noe da det jo blir vanskeligere å få muren og gjerde slik at en går ut på sidekant og en på nedre ramme. Roar Nyttig med din betraktning med tanke på lignende temaer senere. Hadde ikke all verdens tid når dette ble komponert, menneskene ville jeg ha lengst bort mot kortgjerdet og du vet jo ikke hvor lenge de ønsket å befinne seg der. Dessuten svirret det med andre turister omkring, så det gikk litt fort i svingene. Men er en proff nok skulle nok et mer optimalt ståsted vært funnet. Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Her lager dybden seg sjøl i denne settingen. Slett ikke viktig når jeg tenker at kanskje litt mer skråvinkel mot høyre på kamera så hadde nederste linja gått i diagonal ut på nedre ramme og kanskje økt spenningen noe da det jo blir vanskeligere å få muren og gjerde slik at en går ut på sidekant og en på nedre ramme. Roar Nyttig med din betraktning med tanke på lignende temaer senere. Hadde ikke all verdens tid når dette ble komponert, menneskene ville jeg ha lengst bort mot kortgjerdet og du vet jo ikke hvor lenge de ønsket å befinne seg der. Dessuten svirret det med andre turister omkring, så det gikk litt fort i svingene. Men er en proff nok skulle nok et mer optimalt ståsted vært funnet.Skj En forsiktig rotering av bildet kunne kanskje fikse det her. Hvis det skaper skeive mennesker i ordets rette betydning kan det kanskje fikses med å dra rett ned i nedre høyre hjørne med det som på engelsk kalles skew og på norsk forvrengning. Men slikt på prøves for å se om det har noe for seg. mye kan fikses hvis man har tid til å prøve ut ting under redigeringen. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Her lager dybden seg sjøl i denne settingen. Slett ikke viktig når jeg tenker at kanskje litt mer skråvinkel mot høyre på kamera så hadde nederste linja gått i diagonal ut på nedre ramme og kanskje økt spenningen noe da det jo blir vanskeligere å få muren og gjerde slik at en går ut på sidekant og en på nedre ramme. Roar Nyttig med din betraktning med tanke på lignende temaer senere. Hadde ikke all verdens tid når dette ble komponert, menneskene ville jeg ha lengst bort mot kortgjerdet og du vet jo ikke hvor lenge de ønsket å befinne seg der. Dessuten svirret det med andre turister omkring, så det gikk litt fort i svingene. Men er en proff nok skulle nok et mer optimalt ståsted vært funnet.Skj En forsiktig rotering av bildet kunne kanskje fikse det her. Hvis det skaper skeive mennesker i ordets rette betydning kan det kanskje fikses med å dra rett ned i nedre høyre hjørne med det som på engelsk kalles skew og på norsk forvrengning.Men slikt på prøves for å se om det har noe for seg. mye kan fikses hvis man har tid til å prøve ut ting under redigeringen. Roar Hei Roar, og takk for at du vil bruke så mye tid på gi råd, men for meg (og sikkert mange andre) er det av stor betydning at du deler noen av dine kunnskaper med oss andre. Skal forsøke akkurat det du nevner her og se hva det kan føre til. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg