Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøpe nytt gassgrill, men hvilket?

Anbefalte innlegg

Jeg har en leilighet med 8kvm verandaen, nå som sola har begynt å titte fram. Tenker jeg å skaffe et gassgrill til rundt 3000kr, pluss minus.

Men hvilket? Har dere anbefaling hvilket gassgrill? Jeg er helt nybegynner og har ingen erfaring med grill. 

Anbefaling og tips mottas med takk! :D

ENDRING: Jeg fant en weber grill Q-3000 for 3500kr, er det verdt å kjøpe?

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en leilighet med 8kvm verandaen, nå som sola har begynt å titte fram. Tenker jeg å skaffe et gassgrill til rundt 3000kr, pluss minus.

Men hvilket? Har dere anbefaling hvilket gassgrill? Jeg er helt nybegynner og har ingen erfaring med grill. 

Anbefaling og tips mottas med takk! :D

ENDRING: Jeg fant en weber grill Q-3000 for 3500kr, er det verdt å kjøpe?

Vi har en Weber spirit med to brennere og er stort sett fornøyd! Funker fint for å grille til en 3-4 personer. I tillegg tar den liten plass. Eneste jeg savner er skikkelig varme, føler ikke at kjøttet får nok "svimerker" fra rister og slikt. Dette kan dog ligge på mine grill ferdigheter:p

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/grill-og-sommerprodukter/210SPIRITCLA/weber-spirit-classic-e210-gassgrill

Litt over budsjett, men dette er en typisk tilbudsvare som kommer mot sommeren:)

Lenke til kommentar

Vi har en Weber spirit med to brennere og er stort sett fornøyd! Funker fint for å grille til en 3-4 personer. I tillegg tar den liten plass. Eneste jeg savner er skikkelig varme, føler ikke at kjøttet får nok "svimerker" fra rister og slikt. Dette kan dog ligge på mine grill ferdigheter:p

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/grill-og-sommerprodukter/210SPIRITCLA/weber-spirit-classic-e210-gassgrill

Litt over budsjett, men dette er en typisk tilbudsvare som kommer mot sommeren:)

Takk for svaret! :) Vet du forskjell på spirit og Q-modell?

Og forresten fant jeg e310 til en nesten samme pris, er på tilbud på elkjøp: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/grill-og-sommerprodukter/310SPIRITCLA/weber-spirit-classic-e310-gassgrill

Den er vel bedre? :)

Lenke til kommentar

Vi har en Weber spirit med to brennere og er stort sett fornøyd! Funker fint for å grille til en 3-4 personer. I tillegg tar den liten plass. Eneste jeg savner er skikkelig varme, føler ikke at kjøttet får nok "svimerker" fra rister og slikt. Dette kan dog ligge på mine grill ferdigheter:phttp://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/grill-og-sommerprodukter/210SPIRITCLA/weber-spirit-classic-e210-gassgrill

Takk for svaret! :) Vet du forskjell på spirit og Q-modell?

Og forresten fant jeg e310 til en nesten samme pris, er på tilbud på elkjøp: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/grill-og-sommerprodukter/310SPIRITCLA/weber-spirit-classic-e310-gassgrill

Den er vel bedre? :)

Utseende? Sikkert noe annet også, men jeg vet ikke:) min mor har en slik Q serie og den fungerer helt topp den og:)

Edit: ang den på tilbud så har den jo en mer brenner som jeg antar gir den mer futt:) mulig den er større og?

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Jeg vil så absolutt anbefale Weber Q3000! Solid grill som både varmer og holder varmen godt selv om det blåser hardt og regner fra alle retninger. Veldig praktisk at sidebordene kan foldes ned og at det er lett å få tak i tilbehør, slik som brødhylle og beskyttelsestrekk.

Lenke til kommentar

Jeg vil også gjerne slå et slag for Q-serien, da særlig 3000 og 3200. 

Jeg er grill/BBQ-nerd og har 4 forskjellige griller og smoker så litt praksis har jeg. Har hatt Q320 som er samme som den Q3000 egentlig i noen år og kan virkelig anbefale. Den har vel 2 brennere som du kan justere og bruke til enkel indirekte varme eller direkte. Ved full futt så blir grillen skikkelig varm som gjør at du kan få flott stekeskorpe på det du måtte ønske. 

Den store brenneren går i en slags oval rundt ytterkantene som gjør at du fint kan plassere en kylling eller to i midten for indirekte grilling. 

Fordelen over spirit-serien er at Q-serien tar mindre plass og du har samme grillareal og ristene er også lettere å rengjøre. De tar mindre plass på balkongen også. 

Jernia har ofte tilbud på Q3000 nå på våren til rundt 3000kr. 

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale den litt mindre Q2000-serien (fortsatt er stor nok flate for de fleste). Lett å ta med seg uten understell, noe som er en stor fordel. En kompis har den i bagasjerommet på bilen og tar den med seg overalt på sommeren, f.eks på  hytta, stranda, turer eller besøk. Helt topp med en så god og portabel gassgrill. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...