Gå til innhold

Lofoten, slik jeg ser det - Bøteriet

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Takker for kommentarer. Bildet er ment som ren dokumentasjon, så det kunstferdige for komme ved en senere anledning.....

Lenke til kommentar

Hei, Pentaxen.

Er dette bøteriet nedlagt og overtatt av Lofoten AM-car Club, og i så fall, får fiskerne fortsatt reparert garnene sine lokalt ?

Er det en kanonstilling fra "krigens dager" på høyden bak bøteriet ?

Flere av bildene dine viser bygninger i forfall, - er det et tegn på fraflytting fra stedet, eller flytter virksomheter inn i mer tidstilpassede bygninger ?

Jeg beklager alle spørsmålene, men bildene dine engasjerer ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Hei, Pentaxen.

Er dette bøteriet nedlagt og overtatt av Lofoten AM-car Club, og i så fall, får fiskerne fortsatt reparert garnene sine lokalt ?

Er det en kanonstilling fra "krigens dager" på høyden bak bøteriet ?

Flere av bildene dine viser bygninger i forfall, - er det et tegn på fraflytting fra stedet, eller flytter virksomheter inn i mer tidstilpassede bygninger ?

Jeg beklager alle spørsmålene, men bildene dine engasjerer ! :)

M v h Albert.

Hei Albert og takk for kommentar:-) Setter stor pris på at du bruker litt av din tid på bildene til meg og andre. Når det gjelder bøteriet, så er det flyttet til nyere og mer moderne lokaler noen hundre meter bortforbi. Kanonstillingen er fra krigens dager, der de stilte kanonen ut mot Vestfjorden. Det er jo også innseilingen til Ofotfjorden, med Narvik helt innerst. Bildene av bygninger i forfall, så er det vel nostalgien som tar meg. Det var full aktivitet i mange av disse når jeg vokste opp i Svolvær, og det er jo med litt vemod at jeg ser de forfaller. Svolvær holder vel litt stand i forhold til fraflytting, men mange av de små plassene lider. På den andre siden, så har ikke Svolvær så mye av Lofotsjela igjen. Den har de solgt til høystbydene innenfor turistbransjen.... Kommer noen bilder som viser hvordan noe av Lofoten ser ut i 2015.

At du stiller spørsmål synes jeg er bare hyggelig. Setter pris på at du er oppriktig interessert i det en viser:-) Du er definitivt en stor ressurs når det gjelder mangt, så spørsmålene dine gjør at du utvider din horisont og har mer og bidra med ved andre anledninger. Det samme gjelder oss andre som leser dine spørsmål og svar:-)

Ha en riktig flott kveld og morradag:-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...