-Jensen Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Hei, har tenkt å selge en firhjuling og lurer på om det er mulig at kjøpern kan avbryte Penge transaksjon før pengene kommer inn på kontoen min? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Ja, det er det. Hvis beløpet bare er lagt til forfall i hans nettbank, så kan han fint gå inn der og avbryte den. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 (endret) Slik jeg har forstått det så foretas transaksjoner på visse tider på døgnet (hver 6. eller 3. time tror jeg). Det går alltid litt tid før pengene blir sendt. Og i mellomtiden ligger transaksjonen i en utboks, og det kan kanselleres i denne perioden. Men når transaksjonen allerede er "utført" så er det ingen vei tilbake. Et eksempel i tilfelle forklaringen min var dårlig: Klokken 10:43 legger Arne Kjell inn en betaling i nettbanken på samme måte som han ville gjort med en regning. I banken til Arne Kjell så prosesseres transaksjoner klokken 12:00. Dvs. at betalingen ligger i utboks til klokken 12:00, og da "sendes" betalingen. Når dette har skjedd kan ikke Arne Kjell kansellere betalingen. Men Arne Kjell kunne ha kansellert den før klokken 12:00. Endret 12. april 2015 av AdNauseam 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Om ikke jeg husker feil er det 4 ganger i døgnet. Fant denne: http://www.dinside.no/895879/bankene-innforer-betaling-midt-paa-dagen 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Noen nettbanker (f.eks DNB) har mulighet til å stille inn slik at transaksjoner går umiddelbart (Straksbetaling) - da kan den ikke stoppes etterpå.(Selv om den antagelig ikke er "betalt ut" av banken ennå dersom det er til en ikke-dnb konto) -Men er du bekymret for dette be kjøper betale med en bankremisse, eller ta han med i banken og overfør pengene dersom det er innenfor åpningstid. 1 Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Kommer helt an på hvilke bank. Kan avbryte hos dnb langt frem i tid men på sparebank1 går betalingen umiddelbart. Sjekk opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå