Gå til innhold

Signatur i bildet

Anbefalte innlegg

Vurderer å lage en watermark der jeg bruker signaturen min, men så slår den små paranoide siden min inn og sier at det kanskje ikke er så lurt å legge ut en hel haug med signaturer på internett.

Hva mener dere? Er det dumt å ha signaturen sin på bildet eller har det ikke noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en logo på mye av bildene mine, man har vel 2 valg, enten føkke opp bildet fullstendig som gjør det vanskelig å fjerne, eller ha en diskret som er mulig å fjerne hvis noen vil misbruke bildet.

Vil man være sikker på at ett bildet ikke skal misbrukes noensinne ikke ta det  :ninja:

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke tid og energi på å legge signatur/logo på bilder? Det er relativt lett å gjøre i Lightroom f.eks, men det ser jo ikke veldig bra ut. Mine tanker er at fotografer har litt høye tanker om egne verk, misbruker noen bildene - send dem faktura om de ikke vil fjerne. Pleier å fungere veldig bra. Dessuten, om så en blogger misbruker bildene, er det _så_ farlig? ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syns det er greit å sette et lite merke på bildet som sier at det er mitt. Lagde den med og følge en photoshop torturial så jeg lærte litt hvordan å bruke det programmet så bortkastet å lage det var det uansett ikke.

Men spørsmålet mitt gikk ikke ut på om watermark er bra eller ikke, men om det er noen ulemper med å legge den faktiske *signaturen* min som et watermark.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er greit å sette et lite merke på bildet som sier at det er mitt. Lagde den med og følge en photoshop torturial så jeg lærte litt hvordan å bruke det programmet så bortkastet å lage det var det uansett ikke.

Men spørsmålet mitt gikk ikke ut på om watermark er bra eller ikke, men om det er noen ulemper med å legge den faktiske *signaturen* min som et watermark.

Faktisk signatur kan brukes til andre ting, som f.eks å stjele din identitet. Så bruk heller en logo er mitt forslag om man skal ødelegge bildene sine ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Navnkombinasjon du har har ca. 15 andre nordmenn så du behøver ikke og være redd for at andre skal ødelegge livet ditt, det såfremt du ikke tar bildet av førerkortet, bilskilt, etc. og legger ut på flickr kontoen din.

At du setter navnet ditt på bildene dine er helt greit sålenge du ikke fotograferer kompromitterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...