Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en våkner ikke opp igjen etter "sleep"

Anbefalte innlegg

Hei

Har et Asus X99-A hovedkort og et EVGA Geforce 750 Ti skjermkort. Har hatt en Dell 3011 skjerm tilkoblet via Dual DVI (2560 x 1600) og det har fungert. Har nå anskaffet en Benq BL3201PT skjerm tilkoblet via Displayport (3840 x 2160). Når pc'en har vært ute av bruk i en periode og jeg skal fortsette kommer det ikke opp noe skjermbilde på skjermen (skjermen har da vært i stand by modus, har satt opp Windows til å skru av skjermen etter 10 minutter). 

Av og til begynner pc'en å bråke noe veldig (viftene går for fullt) og jeg må skru av pc'en. Når jeg da starter den opp igjen får jeg ikke noe skjermbilde, etter en stund slår pc'en seg av selv. Når jeg da starter den opp igjen sier den at overclockingen feilet (den er ikke overclocket) og at jeg må inn i setup. Går inn i setup og lagrer uten å gjøre endringer og da starter maskinen.

Andre ganger går ikke viftene for fullt, men jeg får likevel aldri noe skjermbilde så jeg må slå pc'en av og på.

Noen som har noen formening om hva dette kan skyldes? Er det displayport'en på skjermkortet som ikke greier å oppføre seg skikkelig og dermed tar ned pc'en?

Håper på input!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...