Gå til innhold

1440p 1ms 144hz g/f-sync

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn var full av Swift'er for en liten stund siden, for øyeblikket finner jeg bare denne i farta, men de kommer i steady supply. Ellers skal vel Nizzen snart kvitte seg med 3 stk. nå som de er kommet med IPS versjonen? :p

Acer'en er jo med bedre kontrast en aldri så liten "Swift killer". Men som alle her sier, du får jo ikke benyttet VRR med den og Nvidia skjermkort. Men til den prisen så skjønner jeg at du vurderer den. Så vidt jeg har forstått kan man faktisk skalere til lavere oppløsning med Aceren om skjermkortet sliter. Ellers kan man jo kanskje sette refresh til fast 100Hz for eksempel og bruke geforce driverene til å sette Vertical sync til "adaptive".

Men et annet alternativ er jo å gå for Acer'en og så se om du kan få byttet GTX970'en din i en R9 290X. Det er vel ca. samme ytelse, bare AMD kortet er "litt" gladere i strøm. :p 

Lenke til kommentar

Finn var full av Swift'er for en liten stund siden, for øyeblikket finner jeg bare denne i farta, men de kommer i steady supply. Ellers skal vel Nizzen snart kvitte seg med 3 stk. nå som de er kommet med IPS versjonen? :p

Acer'en er jo med bedre kontrast en aldri så liten "Swift killer". Men som alle her sier, du får jo ikke benyttet VRR med den og Nvidia skjermkort. Men til den prisen så skjønner jeg at du vurderer den. Så vidt jeg har forstått kan man faktisk skalere til lavere oppløsning med Aceren om skjermkortet sliter. Ellers kan man jo kanskje sette refresh til fast 100Hz for eksempel og bruke geforce driverene til å sette Vertical sync til "adaptive".

Men et annet alternativ er jo å gå for Acer'en og så se om du kan få byttet GTX970'en din i en R9 290X. Det er vel ca. samme ytelse, bare AMD kortet er "litt" gladere i strøm. :p

Gå fra 970 til 290x er EPIC fail, så da vet du det ;)

Lenke til kommentar

Gå fra 970 til 290x er EPIC fail, så da vet du det ;)

Jeg skjønner godt om du mener det er en mindre god ide, men EPIC? Syns du missbruker den litt nå. :p

Men om vi er enige om at hverken 970, eller 290X alene klarer å drive 1440p med VRR på noe fornuftig vis. Så var altså tanken min videre at om han bytter kortet sitt i et 290X så kan han kjøpe XG270HU og få VRR. I forhold til nypris på Swift sparer han da 2000Kr som han kan bruke mot 290X nummer 2. Men jeg er redd det utgår uansett siden han ikke har kjøpt en ordentlig PSU... :p

Edit: På 1440p skal det nesten godt gjøres å få det likere i ytelse.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...