Tomle Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 http://elementary.io/ Man kan skrive mye opp og ned om kvaliteten og gjennomføringen på design i Linux desktops, men Elemenary OS er vel den mest elegante..? Skriv evt "0" i feltet for donasjon hvis du ønsker og laste ned og ikke ønsker å donere... Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 11. april 2015 Del Skrevet 11. april 2015 Magnet-link (amd64). Har testet det litt, spennende det elementary teamet gjør. Men jeg synes tastaturlayouten er for ukonsistent for meg. F.eks. det er ingen måte å bytte mellom vinduer i en applikasjon, i andre DE er ofte alt+| dedikert til dette. Windows+opp gir fullskjerm, windows+ned åpner navigering for virtuelle skrivebord. Hvorfor brukes ikke windows+ned til å sette vindu tilbake i liten størrelse? En smart funksjon i terminalen gir en advarsel om man limer inn sudo kommando fra klippboard, men man kan ikke bruke tastaturet til å velge "ok". Man må bruke muspeker, og det ødelegger arbeidsflyten synes jeg. Synes Unity, GNOME og Cinnamon er litt mer gjennomført på disse tingene. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Jeg testet Freya her om dagen og synes ikke oppgraderingen fra Luna var noe å hoppe i taket for. Elementary OS deler mye likt med Gnome Shell. Alt skal være så minimalistisk som mulig. Når man fjerner såpass mange funksjoner fra GUI'et, så må man ofte ty til terminalen for å få ting gjort da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå